grå :) Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 noen som kjenner til noen av disse hotellene: city apartment hotel, bergen citybox, bergen marken gjestehus,bergen city living viking, trondheim city living schøller,trondheim hvilken by er best av bergen og trondheim når det gjelder severdigheter og ting å ta seg til? noen bra utesteder også? skal på kjærestetur/feire bursdag. gubben har vel så vidt vært innom de to nevnte byene, men neppe fått sett stort. jeg har sett en del i trondheim, men er over 20 år siden jeg var i bergen.... vet ikke helt hvilken jeg skal velge
*Kari* Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Eg er ikkje den rette til å svare på dette, sidan eg bur i Bergen og difor synes det virkar mykje meir spennande å reise til Trondheim.. Men tenkte det var litt dumt viss innlegget ditt berre forsvann så du aldri fekk svar. Dei tre stadene i Bergen du nemner kjenner eg til ved namn og veit kor dei ligg i byn. Onkelen min bur ofte på City Apartment Hotel, har aldri høyrt han sei noko negativt om det. Og det er nesten midt på Torgallmenningen. Men dei andre er har og sentral beliggenhet. Er ikkje så stort i Bergen, så.. Kan ikkje sjå for meg at standarden er så veldig varierande på dei tre stadene, så eg ville gått etter pris viss eg var deg, og endte opp med å velje Bergen. Når er det denne turen skal vere? Viss det er no i haust så trur eg ikkje du kan satse på noko finver i Bergen, erfaringsmessig blir det mykje regn framover.. God tur uansett kva du vel.
grå :) Skrevet 9. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2007 Takker:) Ja det er allerede neste helg. Hva kan være spennende å se i bergen? Er feks akvariet åpent elelr har det kun sommeråpning?
lille je Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Trondheim! Jeg har vel knapt hørt om de to hotellene du nevner (og jeg har bodd her i 12 år), men jeg tror schøller er ok i allefall. Det ligger sentralt, og det gjør vel forsåvidt det andre og. I Trondheim har du jo Nidarosdomen da, som tar pusten fra en stakkar, mektige greier:) Så har vi gamle bybro, idylliske bakklandet (perfekt for en romantisk rusletur, kaffe på Dromedar og titt i en av de spesielle butikkene). Tyholttårnet og runde, røde studentersamfundet her verdt en kikk. Shopping på city syd, en tur på verdens beste fotballpub, three lions... Tror ikke det er mulig å kjede seg i Trondheim altså Fine kinoer har vi og!
lille je Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 utesteder ja... Downtown, stooort diskotek, bar circus, billig øl, høy allsangfaktor,... Oi, lenge siden jeg har vært ute, tror jeg:). Er nok mange fler!
lille je Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Åja, Rick's, åpnet i sommer, er visst ganske stilig... Ikke spart på noe der.
Gjest Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Trondheim: Tiger tiger og ricks! =D Nååå fikk jeg lyst til å gå ut.. Hihi
*Kari* Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 Trur akvariet er ope; men så veldig spennande for eit par på tur er det vel ikkje. Utan born altså, meiner eg. Er ikkje noko uteløve sjølv; men det er jo sjølvsagt nok av uteplassar å velje i, der er ikkje eg den beste guiden. På bergenpuls.no er det ein kalender der ein kan finne ut litt om kva forestillingar, konsertar og utstillingar som er på aktuelle datoar.
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 Jeg ville valgt BERGEN. Byen e bergen vet du. Om jeg var deg ville jeg brukt litt mer på hotell en de tre hotellene du nevner og bodd på Clarion hotell Havnekontoret, et hotell som åpnet i mai 2006, alldeles nydelig og får du utsiktsrom har du utsikt innover hele vågen. Av ting å gjøre vil jeg anbefale Akvariet, som er åpent hver dag året rundt og som er mye billigere nå på vinteren. Etter akvariet kan dere rusle en tur i Nordnesparken, veldig vakkert. ville kjøpt fiskekaer hos søstrene hagelin og satt meg på en benk i området og sett på folkelivet, gått en tur på de mange mange museumenen som finnes i byen og gallerier og utstillinger. Spist middag på NABoen resturant, som har bølgen og moi kvalitet men som er betraktelig mye billigere. Drukket kakao en kald dag på brød og vin p åvektertorget
Gjest Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 Bergen! Jeg har bodd på marken gjestehus, og der er kjempekoselig! Sentralt og bra standard. Ligger også rett ved et koselig bakeri, der vi pleide å spise frokost. Bergen er mye koseligere enn tr.heim!
La Perla Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 Bergen er ihvertfall en by som er både vakker og spennende. Jeg er heller ingen uteløve, så barer, disko og klubber vet ikke jeg så mye om, annet enn at det er bra. Men det er masse bra kafeer og restauranter (Kafeer: USF på Verftet, Dromedar i gågaten, Den lille kaffebaren i et trangt og bratt smug like ved fløybanen. Restauranter: Bittelille Kafé Krystall (bord bør bestilles), Fiskerestauranten Enhjørningem, Bølgen og Moi osv, osv). Masse bra shopping, (klær og ting og tang i gatene i Vågsbunnen, antikviteter i Øvregaten) mye fint å se hvis du er interessert i museer og kunst (alle kunstgalleriene ved Lille Lunggårdsvann pluss mange andre galleier, Kulturhistorisk museum, Bryggen Museum, Hanseatisk muserum, Rosentrantztårnet og Håkonshallen). Tur opp med Fløybanen (kaffe på toppen) eller Ulriksbanen, vandring blant alle de fantastisk godt bevarte trehusene på Nordnes, Fjellisden eller Sandviken osv osv. Du kans også sjekke visitbergen.no (tror jeg er riktig adresse)
*Kari* Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Er og ganske nysgjerrig på Hotell Havnekontoret; høyres veldig flott ut når eg har lest om det. Og så ser det liksom ikkje så hotell-aktig ut utanfrå; litt mystisk.. Men; med tanke på kva alternativ grå la fram i sitt hovudinnlegg; så ser eg for meg at ho legg seg på ein litt anna prisklasse enn det Havnekontoret er. Søskenbarnet mitt lurte på bryllupssuite der og den kosta 15 000... Ellers er eg einig i at det er fint i Bergen! Er jo difor eg bur her, hehe. Ser på det fyrste svaret mitt at det kunne virka som om eg ikkje anbefalte Bergen, det var ikkje sånn meint.
*Kari* Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 Eg har forresten og tre shoppingtips; mine favorittar ligg alle på Strandkaien: BirteBo - interiør (GreenGate, TineK Home, Oliver Furniture osv) samt Odd Molly, Nolita og nokre få andre klesmerker MinEngel; barnekle, Molo, Katvig, Noa Noa Miniature, Mini A Ture, Diesel, Holly's, PetitNord, Petit Bateau, rOhde og mykje meir MINT; Interiør, gåver, papir, kort, bøker og nips. Har åleskinnsvesker frå BeckSøndergard (trur det skrives slik) litt barnebøker og leiker, Bobles-møblene og mykje anna flott
grå :) Skrevet 9. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. november 2007 mye av årsaken til akkurat de alternativene er nettopp prisen. dette er en tur vi kanskje ikke burde tatt akkurat nå, men forholdet trenger skikkelig dytt. tusen takk for innspill alle sammen. skal til en av byene til sommeren også så alle tips er gode tips:)
*Kari* Skrevet 9. november 2007 #15 Skrevet 9. november 2007 Sidan pris også spelar ei rolle så har det vel litt og sei kor du bur? Eller er det like rimeleg for deg å reise til begge stader?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå