Gå til innhold

barnevogn


Sørland-snuppa

Anbefalte innlegg

vet om flere som har alerede begynt og bruke sportsvogn. jeg har ikke det. synes det er greit og kunne legge han ned i dypvogna når han skal sove, selv om det begynner og bli litt trangt da. men tenker også litt på når vinteren og minusgradene kommer og greit det er med dypvogna da. mye lettere og pakke han inn i posen og slik i dypvognen. Når han ikke sover, så tar jeg dyna opp bak han og setter han litt opp da. han vil ikke ligge nede når han er våken.

tid bytter dere ut dypvognen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tatt ut bagen av kombivogna, og bruker nå sportsdelen med en lammeskinnspose oppi. Måtte ta ut bagen rett og slett fordi han ble for lang for den allerede. Det virker litt kjøligere uten den, så jeg lurer på om jeg må legge inn et lammeskinn eller noe liggeunderlag eller noe i bunnen, slik at det isolerer litt bedre. Skulle gjerne brukt bagen lengre, men det gikk altså ikke. Men synes det fungerer strålende uten den da, og vogna ble jo mye lettere og :-)

 

Vi har ikke begynt å sette han opp enda, ligger bare flatt, men av og til 'under åpen himmel' for å følge med litt bedre på det som skjer. Regner med at vi ikke setter han opp før om en god stund ennå. Men vi gjør som deg, legger litt under han hvis vi f.eks. stopper et sted og han vil titte litt :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har baby på snart 6 mnd i baggen forstatt - synes den er så lun og god. Så pakker jeg et pledd bak henne når hun er våken og vil se litt. Funker fint det så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt gull ble 6 mnd for 2 uker siden og bruker fortsatt bagvogn.. Hun er veldig fornøyd der, og kan ligge våken nedi der lenge også..

 

Hvis hun blir litt lei legger jeg bare en dyne litt bak henne, men det er sjelden vi trenger.

 

Bytter ikke så lenge hun er fornøyd og har plass. Er så lunt og godt nedi der nå som det er så kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har tatt ut baggen av vogna. Har en simo vogn. han vil ikke ligge når han er våken så måtte ta den ut så han fikk sitte opp og titte.

 

Har voksipose og klarer fint å pakke han inn i den uten at det blir kaldt. er ikke nødvendig med baggen for kulda si skuld i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å bruke dypvogn så lenge du kan.. ihvertfall gjennom vinteren. Mye lunere og så sparer du deg selv for snørr og forkjølelse på minsten.

Med førstemann brukte vi baggen helt til hun var 8 mnd.. Må vel nevne at vår vogn er stor (emmaljunga edge duo) og god plass til pose og barn. De "moderne" vognene har jo ofte utrolig små bagger som bare kan brukes noen måneder...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi måtte skifte til sportsdelen når han var 5 måneder. Han snudde seg rundt oppi bagen og grep tak i kantene. Turde ikke lengre ha han liggende der. Nå ligger han i sportsvognen, bruker den helt nedlagt, han koser seg der, har en god dunpose som holder ham god og varm. Også er han godt festet med seler så han ikke kan snu seg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var 4-5 mndr når vi byttet til sportsdelen, men hun ligger i den, sitter ikke. Lunt og godt, med madrassen fra bagen, rørospledd og lammeskinnet og dyne.. evt lammeskinnsposen når det er så kaldt..

Forresten, idag hadde jeg ryggen litt opp, på laveste hakket, når vi var på butikken. Men hun er jo 7 mnd om en uke, trur det går greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa nærmer seg raskt 7 mnd, men ligger ennå godt i bugaboo-baggen sin. Er jo veldig nyskjerrig nå, men tror jeg drøyer byttinga til over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...