Gå til innhold

trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i bhg og har en veldig hektisk og stressende dag.. Noe som jeg behersker godt, føler jeg.. Men i det siste har jeg blitt bare mere og mer sliten.. Særlig på seinvaktene som er til klokken 5..Men det varierer også.. noen dager er jeg ikke såå sliten.. Føler ikke at jeg fungerer når jeg kommer hjem, ønsker bare å legge meg i senga igrunn... Er i uke 14 nå.. Hva ville dere gjort? sykemelding? Får liksom så dårlig samvittighet ved å sykemelde meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat likt.Er i uke 13,jobber i butikk å jobber fra 10.00 til 17.00 hver dag(19.00 på tordager).

Og jeg er helt utkjørt på slutten av dagen pga hektisk kjør på jobben..gruer meg enda mer til julekjøret:-(

Har allerede begynt å slite med smerter nederst i ryggen som er helt uutholdelig når jeg står lenge bak disken.

Føler og jeg ikke tør å sykemelde meg siden de er ganske avhengig av meg,å ikke har skaffet ny vikar til jeg skal ha permisjon(som enda er en stund til...:-(

Men egentlig skal vi jo ikke føle det slik,vi må jo høre på kroppene våre og ikke bry oss om vår dårlige samvittighet..

Håper det ordner seg for deg:-)

Klem fra venter i Mai

Skrevet

Ja jeg veit.. er ikke akkurat enkel sak.. Men jeg tenkte skulle se om det blir bedre etter noen uker.. Men dersom det ikke er blitt noe bedre etter jul sååå tror jeg at jeg spør legen min om det er okei at jeg går slik dag inn og ut.. Det går liksom enda.. Er jo for såvidt i god form på jobb enda.. Bare litt mer slitn på seinvakta... Men er jo mest fritida det går utover nå da... Mmmm... må se det litt an.. Men vet jo egentlig at vi kan sykemelde oss uten å ha dårlig samvittighet, de fleste jeg snakker om det sier det jo, men jeg får alikevel dårlig samvittighet.. huuufffda...

Klem:O)

Skrevet

det går jo an å bare jobbe 50 % en periode og snakke med sjefen om å få tidligvakter en periode,så man får litt ut av dagen,det viser seg ofte at i 5-6 mnd har man plutselig fått en enorm energi,så det kommer seg,arbeidsagiverne bør skjønne dette da....

Skrevet

Hei glad i mange barn.. Ja kan jo sykemelde meg 50 for en periode da.. Tror ikke det blir så veldig populært blant de andre på min avdeling dersom jeg blir prioritert tidligvakter og de seinvakter..Hehe.. huff huff.. nei men jeg skal prøve å stå på litt lengre.. kan jo hende energien kommer seg snart:) Beeer om det ja:):)

Skrevet

Hei...

Jeg jobber ikke i barnehage, men i en butikk..Jobber 100%. Har noen dager hvor det er veldig hektisk og andre dager hvor jeg bare står og glor i veggen omtrent...Veldig slitsomt for ryggen min...Har dager hvor jeg jobber fra 7 til halv 3 og andre dager hvor jeg jobber fra kvart på 2 til kvart over 9...De senvaktene er skikkelig kjedelig og minst, blir veldig trøtt og lei...Har også begynt å kjenne mer i mage og korsryggen...men sier i fra til arb.giver at jeg har vondt og da får jeg sitte og hvile meg litt...

Det jeg forslår er at du snakker med arbeidsgiveren din om tilrettelegging...(min arbeidsplass har vært flinke til det=o) )... Du har faktisk krav på å få tidlig vakter hvis du ber om det, men vil ikke arbeidsgiver det så får du ta ut sykemeling på 50 % og jobbe bare dagvakter og er hjemme og slapper av når du har senvakter...Er som et eksempel da..=o)

Ta og bestill time til jordmor/lege om et bedre råd... er jo litt vanskelig da...

Håper du blir mer klok av å snakke med noe som faktisk kan dette...=o)

Er forresten 23+0..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...