Gå til innhold

Tips til drops eller lignende til julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage mintpletter i stooore doser og gi til besteforeldrene til meg og sambo i julegave, men det er jo litt kjedelig å gi det samme til alle! hadde vært gøy å laget en pose med litt blandet godteri så dem kan kose seg med i julen:)

Noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut detsoteliv.no

klikk deg nedover på siden under bildene, der finner du side som heter "bakst til jul". der fant jeg mye gott ;)

Skrevet

Prøv på panduro.

De har drops set i alle fall, har ikke laget de men har smakt de.. kjempedigg!!

panduro.no

eller

pandurohobby.no.

Er ikke sikker men søk på panduro i alle fall.

Skrevet

Vi har dropsettet fra Panduro, jeg gråt i to dager for å få det av kjærsten :P hoho, hormonell drittunge.. :P men tilbake til settet! det er kjempegøy og veldig lett.. er så koselig å pjuske med det sammens med kjæreste eller ei god venninde! Absolutt å anbefale!!!

Skrevet

3 dl fløte

2 dl sukker

1 dl lys sirup

kok til karamell og hell massen ut på bakepapir. La stivne og pakk inn i cellofan papir. Kan ha i hakkede mandler før du heller den ut over bakepapiret.

Skrevet

Hei HI, hvordan lager du mintpletter da? :)

Skrevet

Husker ikke hele oppskriften i hodet, men jeg skal finne den frem ikveld og skrive den inn:)

Skrevet

Min karamelloppskrift sier 2 dl hver av fløte, sukker og sirup, samt en ss smør. Blir kjempegode. Kok dem på max 120 grader(kan bruke steketermometer), så blir de ikke så harde....

Skrevet

Jeg fant en oppskrift på mintpletter og har en dose på kjøkkenet for å prøve :o)

Men vil gjerne ha din oppskrift! Oppskriften jeg fant var litt vanskelig å få til, synes jeg, og smaker lite mint. Må prøve på nytt :o)

Og ett spørsmål: Skal de stå kaldt? Står bare at de skal stivne på rist...

Vet du også hvor lenge sånt holder seg?

Skrevet

Jeg har bare prøvd å lage de to ganger, men det er faktisk ganske vanskelig å få de til rett! Må ha eksakt mengde av hver sort og det blir endel rot:) fikk ikke til å kjevle ut "deigen" med det første heller.. Men så er jeg flinkere med gjærbakst enn med sånn småplukk:)

har funnet ut at jeg skal lage litt forskjellig annet godteri også.. noen tips til noen andre:

"Chocomagic": 150 g kokesjokolade, 1 dl kremfløte. koker opp fløten, tar kjelen av platen tilsetter sjokoladen for smelting. Lurt å dele opp sjokoladen. røre det jevnt og sette det i kjøleskapet, gjerne over natten for at det skal stivne. Så former du små kuler av massen med hendene og ruller de i kokkosmasse f. eks eller fint hakkede mandler:)

Brente mandler er også en slager og veldig enkelt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...