Gå til innhold

Bare lurer litt...:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at man burde kutte ut alt godis,potetgull og brus->Pepsi max for min del når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spiser jo ganske sunt ellers...men er glad i godis på kveldene og spess i helgene:P

Skrevet

hei,nei d tru itj æ e nå fale nei....bare spis å koz dæ du i svangerskapet=)

men må pass på å itj eta for my da kanskje,hehe=)

Skrevet

blir storforvirra. for i tre av bøkene mine står d at man skal unngå sukker. salt . å fet mat.

da dette er best for morkakens funksjon å er best for barnet .

det skal også motvirke faren for diabetes for mor å barn.

mens alle på forumene her sier at man kan spise slik man vil???

Skrevet

Hei:-)

Samboeren min er personlig trener og kostholdsveileder, og der er IKKE bra og spise for mye sukker, salt eller fet mat under svangerskapet...det kan føre til flere komplikasjoner. Er enig med deg grysom.Tenk dere hvor viktig det er at barnet får riktige vitaminer, mineraler ol da, og det får det absolutt ikke når vi spiser oss mett på godis og masse fett...

Nei, det er lov å kose seg litt på helgene, men tenk dere all den dritten godis og potetgull inneholder, ikke bare oss selv det går utover da......En liten tankevekker kanskje????

*klem*

Skrevet

Er enig med begge parter her. ordtaket her å vel være "alt med måte". Det er lov å kose seg, men ikke overdriv. Ungene blir like fine og friske selv om du spiser en sjokolade. Men kanskje det går an å spise noe annet for å kose seg?

Fruktsalat! :-) Jeg spiste mye jordbær sist.. Popcorn er jo heller ikke for gærnt...

Skrevet

Jeg blir også totalt forvirra når det gjelder alt angående mat og svangerskap!!

Blant annet har jeg hørt at jordbær, det bør man IKKE spise, fordi det er allergifremkallende for barnet. Men det stemmer jo ikke med det scorpiogi sier..

Skrevet

det gjelder nok når en ammer...... Det er da en skal unngå jordbær, reker, nøtter etc. Før det har det ingen betydning etter det som jeg har forstått...

Skrevet

Okei, takk:) Det gav jo litt mer klarhet i ting for meg:)

Skrevet

herigud bare kos deg:) he he. og spis det du:) jeg gjorde dette i mitt første svangerskap,var litt mere uforsiktig jeg da, får jeg spiste veld så og si veldig usunt vær dag,feit mat, sjokolade,cola,fødte da uten komplikajoner.

langt er du på vei da?

Skrevet

Jeg hadde dilla på sjokoladenisser da jeg ventet mitt andre barn. Spiste en hver eneste dag i 2 mnd. Og jenta mi er frisk og rask hun :)

Skrevet

Som ellers i livet gjelder regelen alt med måte også når man er gravid. For mye sukker kan føre til økt fødselsvekt og øke faren for diabetes. Selv var jeg ekstra påpasselig med kostholdet i svangerskapene mine, men skeiet ut litt i helgene. Spiste mye frukt og god mat, tok gjerne noen knekkebrød til kvelds istedet for godteri. Gikk opp hhv 20 og 15 kg med nr 1 og nr 2 til tross for mye mosjon og sunn mat, så følte at jeg måtte passe på litt. Personlig holdt jeg meg unna godteri med mye E-stoffer, vil jo at "byggeklossene" skal være best mulig for barnet! Har to slanke, sunne barn som nesten aldri er syke...

Skrevet

Hei!

Vil også si at regelen alt med måte gjelder. Hvis man klarer å spise sunt hele tiden er jo det flott, men det må være lov å kose seg litt.

Selv er jeg nettopp blitt gravid, testet positivt på onsdag. Har bestemt meg for å unngå lett-brus og lett-saft av alle slag, og godteri med mye E-stoffer. Er litt skeptisk med tanke på tilsetningsstoffer/søtningsstoffer...

Skrevet

Alt med måte er et fin ordtak. Men når det gjelder brus, så virker det som om manger tror at det er bedre å drikke brus eller annet som inneholder kunstig søtning. Pepsi Max f.eks inneholder stoffet aspartam, forskningen har vel ikke helt konlkudert med bivirkninger av dette stoffet enda, men det har innvirkning på kroppen vår og da naturlig nok også fosteret. Bare ha dette i bakhodet, så kanskje man kan variere litt mellom disse søtningstypene om det er vanlig tilsatt sukker eller om det er kunstig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...