Gå til innhold

Dere som har Nøstebarn sin ullfrottebukse og jakke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe en til snuppa som hun kan ha til over jul, da er hun 8-9 mnd. Hun er lang for alderen, og jeg vil gjerne at den skal vare en stund. Hvilken str. passer til +- 1 år? Skal jeg gå for 86 eller? Er så usikker på str. der... Hun bruker 74 nå og er snart 7 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på de stripete ullbuksene? de med brett nederst?

Var å kjøpte ei slik til snuppa i dag. Hun er 7 mnd og bruker str 74 nå. Kjøpte str 74/80 for de er stor i str! (jenta mi er ganske lang, ca 71 cm)

Har den en stund for det er en brett som du bretter ned ettersom barnet vokser.

Skrevet

Tror jeg hadde sendt dem en mail og spurt, jeg..

Jenta mi har ullfrottebuksen i str. 68, hun er 3 mnd og ikke spesielt lang for alderen.

Skrevet

Kanskje det er en annen bukse vi har. :)

Vi har den sparkebuksen med sauen på.

Men Nøstebarn sine klær kan vel med fordel kjøpes litt store tror jeg.

Skrevet

Nei, ikke den. Den med seler. Kanskje det er smartere å kjøpe den du snakker om da, snuppa er så lang i ryggen.

Skrevet

Jupp, det er den med sauen på jeg mener. Skal ha den uten fot da siden snuppa er såpass stor nå.

Skrevet

Har hørt så mye bra om den, men er littegrann usikker siden snuppa har så laaang rygg da... men det kan jo jevne seg ut etterhvert da. :-) Har kjøpt den ullfleecebuksa og jakken til henne, i str. 86 mener jeg det var, den er stor og god enda, regner med å bruke den over jul ++ Dumme meg som ikke kjøpte den der med sauen på når jeg var i Bergen...

Skrevet

Det kan jo hende det jevner seg ut. :)

Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den i brun i stedet for grønn jeg, den er så fin! Men jeg kan jo alltids kjøpe den i brunt neste år.:D

De ullfleeceklærne, er de veldig vide?

Ser for meg at hun her kommer til å drukne i dem, men de ser kanskje bare store ute på bilder?

Skrevet

Har den kjolen (den med sauen) og må bare skryte, den er helt fantastisk!! Har også den ullbuksa (stripete med brett nede) og den er kjempedeilig, har lyst på en til! Hun bruker den til alt, verdt hver enste krone!! Den var ganske stor, hun er 2 1/2 år men trekker en del så hun bruker 104 i vanlige klær. Kjøpte buksa også i det og den er svæær, hehe, men da har hun en del å gå på. :o)

Skrevet

Ullfleeceklærne eg ganske vide ja. Har endel erfaring med de fra jobben min i barnehage, og de er helt supre under dressene på vinteren! Men jeg kommer til å bruke de på snuppa nå over jul jeg da, regner med de blir varme og gode og romslige å ha på når hun setter inn med masse kryping. :-)

Skrevet

Jeg kjøpte settet med selebukse og omslagsjakke til gutten min på 3,5 mnd heromdagen! De er knøttsmå i str! Gutten min er som sagt 3,5 mnd, og vi har str 86 i den buksa!! Jakka er i str 74-80 men den kunne godt ha vært i en str større! Gutten min bruker 74 i alle andre klær nå, og 68 i bukser! Du må ikke finne på å kjøpe minddre enn 92 ihverfall, kanskje 98 også.

Kan godt måle for deg om du vil..

Skrevet

Da venter jeg med å prøve de ullfleeceklærne til neste høst igjen tror jeg. :)

Har bare sett de ullfleeceluene i bruk i min barnehage jeg. Hehe.

Nøstebarn er fint altså.

Skrevet

Ai... såpass små altså... Hadde vært kjempe om du kunne målt buksa da! :-) Når jeg kjøper så dure klær så vil jeg gjerne bruke de en stund. :-)

Skrevet

Skal gjøre det nå!

Skrevet

Synest de er helt toppers jeg også! :-) For ikke å snakke om soveskinnet! Har bare brukt det i vogga til nå, men la det i sengen for en ukes tid siden, og snuppa er bare så varm og god oppi der, og ikke noe svett. :-)

Skrevet

Soveskinnet elsket min lille også. :)

(Men hennes er vel fra Barnas Hage når jeg tenker meg om)

Garnet de selger der er også kjempebra.

Jeg liker virkelig Nøstebarn altså! Hehe.

Skrevet

Hele lengden er 57,5 cm. Fra skuldra til skrittet er det 39 cm, og fra skrittet og ned er det 19,5 cm. Dette er altså str 86! Gjør ingenting om den er for stor, er strikk nederst på beina, så den sitter godt!

Skrevet

Tusen takk! Supert! Da er det nedskrevet, så får jeg måle snuppa i morgen. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...