Gjest Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Når man har tre barn der? Vi kommer en periode til å ha tre barn samtidig i barnehage (fra april til august, da begynner eldstemann på skolen). Nå har begge ungene 20% søskenmoderasjon i prisen. Hvordan blir det med tredjemann? Glemmer alltid å spørre i barnehagen...
mamma-til-2-jenter Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Tror dette varierer fra kommune til kommune. Hos oss har barn nr 2 30% søskenmoderasjon. F.o.m barn nr 3 er det 50% søskenmoderasjon.
~sjiraff~ Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 § 3. Moderasjonsordninger Kommunen skal sørge for at foreldre/foresatte tilbys minimum 30% søskenmoderasjon i foreldrebetalingen for 2. barn og minimum 50% for 3. eller flere barn. Moderasjonen skal omfatte søsken som bor fast sammen. Reduksjon i foreldrebetalingen beregnes av foreldrebetalingen begrenset oppad til maksimalgrensen etter § 1 1. ledd i den barnehage barnet har plass. Reduksjon skal tilbys også i de tilfeller søsknene går i forskjellige barnehager innen samme kommune. Barnehageeier skal få dekket reduksjon i foreldrebetalingen knyttet til søskenmoderasjonen av det offentlige. Kommunen kan gi lokale retningslinjer om hvordan søskenmoderasjonen skal forvaltes. Alle kommuner skal ha ordninger som kan tilby barnefamilier med lavest betalingsevne en reduksjon i eller fritak for foreldrebetaling.
Sånn kan det gå Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Her hvor vi bor funker det slik at vi betaler full pris for første barn og så 50% for nr. 2 og nr 3. Dvs at vi da i realiteten betaler for 2 selv om vi har 3 barn i barnehagen. Men høres ut til at det er en annen ordning hos dere,så du må nok sjekke med barnehagen for å få et riktig svar.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Ok, takk for hjelp. :-) Er mulig det er 30% vi har nå og bare jeg som husker feil. Men da vet jeg mer i hvertfall :-) Vet jeg må høre med dem, men har klart å glemme det hver eneste dag i flere måneder nå. Er bittelitt glemsk av meg, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå