Gå til innhold

Dere som trener på Eliksia, et lite spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært medlem i 1,5 år. I sommer "frøs" (eller hva det nå heter) medlskapet 1 mnd. (det kan man visst gjøre 1 g. pr. år. ) i ferien

Det jeg lurer på er om jeg da bandt meg for 1 år til da eller om jeg kan si opp medl.skapet nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg "frøs" mitt medlemskap da jeg var høygravid. Man binder seg ikke for et nytt år.

Skrevet

Kan nok si det opp nå. Det er jeg rimelig sikker på.

Skrevet

hmm...fant medl. betingelsene og her står det om sperring som jeg brukte.

Jeg har som sagt vært medl. i 1,5 år og brukte sperring første gang like etter at jeg meldt meg inn og andre gang denne sommeren.

Forstår det slik at jeg er bindt medl. skapet et år til, eller?

8. Sperring– Gjelder kun 12 mnd⁄familiemedlemskapsavtaler avg⁄fakt. Alle som har kjøpt medlemskap med sperremulighet har rett til å sperre medlemskapet i en –1– kalendermåned i løpet av hver hele 12 mnd. periode. Betalingsperioden forskyves tilsvarende sperreperioden slik at det fortsatt blir minimum 12 betalende måneder. For medlemskap som løper utover første 12 mnd. betalingsperiode vil sperremuligheten følge samme regler for videre 12 mnd. perioder. Ubrukt sperreperiode kan ikke overføres til neste 12 mnd. periode. Bruk av sperreperiode må alltid meldes til ELIXIA i forkant av benyttelse.

Skrevet

Slik jeg forstår det kan man fryse èn mnd i hver 12 mnd periode. Og benytter man seg av muligheten vil bindingstiden strekke seg over 13 mnd hvorav 1 mnd er betalingsfri.

Skrevet

så da må jeg bare være medl. frem til sommeren.

Fader å at jeg sperret i år altså :-((

Skrevet

Tusen takk for hjelpen :-)

Skrevet

Nei, hvis du har vært medl i 1,5 år, så er bindindstiden ute. Du har fryst abb to ganger, så du har vært meldem så lenge du "trenger" Du har vært meldem i 18 mnd, hvorav 2 har vært "gratis" så du har betalt for 16 mnd.

Så bindingstiden er ute, du kan melde deg ut nå. Husk å melde ut før månedsslutt så slipper du å betale for en "ekstra" mnd. For melder du deg ut for tett opptill trekkdato (om du har avtalagiro) får de ikke stoppet trekket.

Skrevet

Hmm...leser det slik at jag da jeg sperret juli i fjor gjaldt sperringen fra junisammen år (06) til juni i år. Altså sperret i forkant av de 12 mnd en må være medl. I år sperret jeg også i juli, og må igjen være medl. i 12 mnd.

Altså har jeg sperret 2 ganger og må være medl. 2 g. 12 mnd. o g det har jeg ikke før juni 08.

Skrevet

Nei vil tro du kan si opp nå, for du har ikke fornyet sperretiden, bare åpnet abb etter en frysemnd.

Jeg fikk fryst abb pga bekkenløsning og bindingstiden ble bare utsatt, og ikke forlenget. De skal jo bare sikre at du betaler så-så lenge for å finansiere "tapet" de har ved at man slipper innmeldingsavgift og sånt.

Skrevet

Det er egne regler for frysning av abo. og sperre.

Skrevet

Men drar innom øg prøver. :-)

Skrevet

"Betalingsperioden forskyves tilsvarende sperreperioden slik at det fortsatt blir minimum 12 betalende måneder."

Så når du har bundet deg for 12 mnd, så MÅ du bare betale for 12 mnd. og etter første 12 mnd er betalt kan du melde deg ut.

Om de så krever at man binder seg for et nytt år etter man har sperret en mnd, ja da er de rimelig frekke spør du meg!

Men ville tatt en telefon i morgen og hørt jeg var jeg deg ;)

Skrevet

Frekke ja!! Regner med de gjør alt for å få inn mest mulig penger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...