Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Hei. Jeg er 30 år og er gravid i 13 uke. Dessverre har ikke pappan lyst til å bli pappa så jeg blir alene om dette. Det jeg lurer litt på er hva får man av penger? Jeg jobber som barnehageassistent og har fast jobb. Jeg leier en liten hybel og må nokk se meg om etter noe større. Har ikke råd å køpe noe. Kan man få noe hjelp til boende, da mener jeg å leie. Takk
Ane** Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Du vil jo få permisjonspenger som alle andre. Litt overgangsstønad ved siden av, hvor mye avhenger av hva du har i inntekt.. Så vil du få dobbel barnetrygd, småbarnstillegg og bidrag fra far. Når du har funnet ny leilighet kan du også søke om bostøtte..... Tror det var sånn ca det meste. En tlf til NAV vil gi deg mere pekepinn...
Matja Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Det meste står i linken under her (Den med den laaange overskriften ;-) Småbarnstillegget er vel inni foreldrepengene, er det ikke? Og bidrag fra far får du bare etter at han har skrevet under på farskapspapirene, og det kan ta litt tid... Når det gjelder bolig kan du søke om kommunalt lån. Det gjorde jeg, og jeg fikk mye mer enn det jeg fikk i banken, og mye billigere også!! Hvis du leier kan du få bostøtte. Hvor bor du i verden da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå