Gå til innhold

Gir dere paracet ved tannfrembrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snupp holder på å få flere tener, og det er visst noen veldig vonde noen dette her. Hatt 5 sjikkelig rennende bæsjebleier i dag (sorry detaljer) og bare griner nå når hun skal sove. Samme i går, og natta før det også. Driver og putter handa i munnen, og det er ikke vanskelig å se at hun har vondt.

Lurer på om jeg skal gi henne litt paracet, slik at hun slipper å ha det vondt, og får sove i natt uten konstant avbrudd????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt paracet ved tannfrembrudd flere ganger. Sist var nå på Mandagen da hjørnetann nr 2 kom. Orker ikke vite og høre at gutten min har sååå vondt og samtidig kunne hjelpe uten å gjøre noe.

Så ville gitt en paracet uten tvil,ikke godt for barna våre å få alle disse tennene.

Skrevet

Nei, ikke gi paracet da.... Det er jo verre for kroppen å bli kvitt de giftstoffene i den igjen.. la nå tennene komme av seg selv... Det mener nå jeg. Ikke bra få bli putta i piller her å der.. Fysj...

Prøvd "Dentonox"? Det funket for jenta mi da hu våkna om nettene med vondt i gummene/tennene.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

ja i dråpeform. pluss jeg smører gummene med nummingsgele (sånn som tannlegen bruker før han stikker sprøyte i munnen - laget for spedbarn såklart.

Skrevet

Ja, når lillegutt har hatt veldig vondt og Dentinox ikke har funket, så har han fått en pille opp i rumpa og voila - glad gutt igjen:-)

Skrevet

Nei, det er jo viktig at ungene har det vondt. Det må vi passe på.

Dentinox funker ikke alltid, og min mening er at det er utrolig dårlig gjort mot barna å nekte dem smertelindring fordi man selv mener at man skal lide seg gjennom ting.

Skrevet

Ja, når barnet tydelig er plaget av tannfrembrudd gir jeg paracet ved leggetid slik at det i alle fall får sove godt om natten. Dentinox funker bare sånn passe, og ikke mer enn en kort stund - ikke alltid barnet rekker å sovne mens dentinoxen virker.

Skrevet

okei... paracet ikke greit, men dentinox som inneholder bla sprit og bedøvelsesmiddel er helt greit... logikken din var fin du...

Skrevet

Vi har gitt ham paracet fordi han har vært så veldig plaget av tennene stakkars. Har også brukt homeopati og dentinox med hell, men når smertene er størst er det bare paracet som har hjulpet. Har kun begrenset det til kveldene da, man merker jo ofte smerten bedre på kvelden og vi er alle tjent med at han får sove godt.

Skrevet

Har ikke gjort det denne gangen, selv om hun har hatt en del vondt. Hun har likevel vært grei å legge og jeg tenker at jeg ikke vil gi paracet hvis det ikke er ordentlig vondt. Ga henne det ved de to første tannfrembruddene for da var det skikkelig ille.

Skrevet

Dattern min har vært mye plaget med tenner.. Og ja, jeg har gitt henne en stikkpille.

Skrevet

Yes...småen får Paracet når han har vondt i tennen akkurat som meg.

Skrevet

Vi gir ikke....

Skrevet

min plages veldig ved tannfrembrudd. Jeg har gitt paracet kanskje to ganger, hvis det har vært ille. Hos oss har han ikke så vondt, mer ubehag over lengre periode og at han ikke får sove, så det går mest utover meg.....hm.

Dentinox funket ikke hos oss, og det anbefales heller ikke at man gjør det til en vane, det er mange tenner de skal få;-)

Skrevet

Jeg var hos lege med jenta mi, for var usikker på om det var halsen eller tennene som plaget henne. Legen sa at dersom hun ble veldig urolig på kvelden/natten skulle jeg ikke nøle med å gi paracet(stikkpille) Men at det var det eneste riktige å gjøre. Han sa også at dersom hun våknet etter noen timer og var urolig igjen, så skulle jeg gi en paracet til. Jeg er litt måteholden uansett, men hvis hun har veldig vondt så gir jeg.. Det er jo fryktelig vondt med tannpine og skikkelig dårlig gjort å ikke gi noe som lindrer hvis man har mulighet syns jeg..

Skrevet

Ja, ja og atter ja... dette er ikke snakk om over lang tid, men og lindre banets smerte i frembruddsfasen. Ikke la de lide unødvendig, har vi vondt i hodet, tenner, hals osv. tar vi en paracet eller lindrer på andre måter. Paracet tilpasset barn er ikke farlig, ja det skal behandles med respekt, men det skal alle legemidler, og det må administeres riktig både måte og mengde. Gi barnet ditt paracet i perioden som det står på etter riktig anvisning og sørg for at hun får nok søvn, det anser jeg som veldig viktig.

Hilsen sykepleier med respekt for medikamenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...