Gå til innhold

Hvor ville dere bodd i Oslo da??:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det egentlig er ganske så vanskelig!!

Men velger, Etterstad/Vålenga!! Uten barn...med barn ingen steder!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bor i bydel Østensjø med to barn og stortrives. Føles ikke som om man bor i Oslo, samtidig som det bare er 17 min til byen med t-banen.

Skrevet

Rodeløkka, Grünerløkka, sentrum øst/nord, Bislett, St.Hanshaugen, Carl Berner, Rosenhoff, Kampen, Vålerenga, Torshov, Sagene, Adamstuen/Ullevål.

Til nød Tøyen, Grønland, Storo, Bjølsen, Sandaker, Majorstuen, Frogner, Grefsen, Årvoll, Ensjø og et par-tre andre steder i samme strøka.

Som en ren digresjon - hva er det denne enorme forskjellen i ønsket bosted når man får barn begrunnes i?

Skrevet

Nordstrand, Bekkelaget, Frøen, Vindern, Ris, Slemdal, Bygdøy, Tåsen, Røa, Smestad, Heggeli, Lilleaker...

Skrevet

Grefsen og Årvoll.Bor ikke så langt unna, men litt nede i dalen, ønsker meg oppover...hehe

Skrevet

Vi bor på Majorstua og stortrives her.

Hvis jeg måtte velge noe annet:

St. Hanshaugen, Adamstuen, Ullevål eller Kampen.

Skrevet

Bodde i mange år på Tveita og kunne godt flytte tilbake dit.

Skrevet

Er født og oppvokst på Sagene i Oslo, har bodd på Sagene, Torshov, Sandaker, Storo, Holmlia (kjempefint med gangavstand til Hvervenbukta, og ligger litt utenfor den værste trafikken...) Har trivdes alle stedene jeg har bodd, men har en forkjærlighet til Sagene - kanskje fordi det er barndomshjemmet mitt og jeg er født og oppvokst der...

Nå som jeg har fått barn vil jeg ikke bo i Oslo lenger - har flyttet til Hønefoss, 1 time unna Oslo sentrum =)

Trives kjempegodt, hehe!!!

Skrevet

Vi bor på adamstuen, syns det er greit her. Er sentralt, men alikevel stille og fredelig. Bodde på Bislett før (er jo bare rett nedenfor) samme greia der.

Skrevet

Jada, jeg vet det, men det er interessant å se om det er det alle begrunner det i, eller om vi snakker mer generelle stedsoppfatninger. Skolen til eldste har forøvrig høy innvandrerprosent og temmelig frynsete rykte, men vår erfaring så langt er utmerket.

Skrevet

Skulle jeg ha bodd i Oslo så ville jeg ha bodd midt i tjukkeste sentrum :) eller Nordstrand eller holmenkollen.. Farmor bor i kollen og det er jo såååå mange nydelige hus der! Men så rik blir jeg nok aldri gitt..

Skrevet

Ekeberg, kjempefint å bo der med barn, skulle absolutt bodd der hvis jeg skulle bodd i Oslo nå. Ellers uten barn må jeg velge sofienberg, bodde der tidligere. Hadde utsikt over hele tøyenhagen fra stuevinduet vårt(savne savne)

Skrevet

Samme ste som jeg nå har bodd i 20 år, nemlig på Furuset.

Skrevet

Jeg trives der jeg selv bor. Har bodd på Bygdøy og Frogner og, det er koselige steder. Ellers kunne jeg bodd på Malmøya, Ulvøya, Ensjø, Jordal, Ullevål, Ris, Ullern, Vinderen, Grünerløkka, Majorstuen, Sofienberg, Rodeløkka, Frøen, Røa, Skøyen, Hasle, Nydalen, Grefsen, Nordberg, Tåsen, Korsvoll, Gaustad, Slemdal, Steinerud... And on goes the list....VELDIG mange steder med andre ord;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...