Gå til innhold

Usikker på hva som trengs


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker på hva som trengs av barnetøy og hvilke størrelser jeg skal kjøpe. Har hittil kjøpt klær i str 56 og 62, men har kjøpt veldig lite. Noen som har noen tips om hva man trenger av f.eks strømpebukser, lue, votter, tykkere dresser osv? Kom gjerne med tips til andre ting dere synes er nyttig å ha også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har jeg kjøpt en fleecedress, en del bodyer i forskjellig str, ca 10 i 56, litt flere i 62 (de fleste som kjøper gaver, kjøper sett og ikke bodyer), sokker, en lue. Er ikke noe begeistra for strømpebukser på så små jeg, så jeg har kjøpt lite av det. Har kjøpt en del myke bukser, og noen kjoler siden det er jente :). Min erfaring er at dersom du har på body og bukse inne, og tar på utedressen, så er babyen varm nok. H*n skal jo ligge i vogn eller bilsete, og da kan du ha teppe over. Ellers skal jeg kjøpe 3 sett med sengetøy, 3-4 pledd og gulpekluter vil jeg kjøpe inn noen av, i tilfelle jeg får en gulpebaby som jeg hadde sist. Kjøper gas-/flanells-bleier på cubus eller sparkjøp og bruker til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor sentralt ville jeg ventet med å kjøpe veldig masse. Det er fort gjort å få kjøpt noen plagg når babyen først har kommet. En liten tur på H&M og Kid, så får du tak i det meste av det du trenger ;)

Du klarer deg med en dress... mest sannsynlig er dere ikke så mye ute de første ukene, så kanskje det rekker å bli litt vår i været før babyen er mye ute i frisk luft.

Noen kler på babyene sine veldig mye og stæsjer de opp, jeg synes de aller minste har det veldig godt i body, myk bukse og sokker, det første ukene ... og et pledd/helseteppe rundt seg:)

Ekstra sengesett og laken er godt å ha.. det hender det er litt gulping i senga.. også vil man kanskje gjerne ha en dyne som man bruker inne og en som ligger i vogna.

Ellers er det hyggelig med myke babykluter...

 

Til deg selv;)

Ammeinnlegg, både papir og ull..

Kan være lurt med ull for oss som føder på vinteren, så vi ikke blir kalde og får brystbetennelse...

Bind i ulik størrelse.. kjøp inn noe du liker på forhånd.. greit å ha både hjemme og på sykehuset.. det de har der er forferdelig som regel.

 

Det ble litt sånn hummer og kanari det her... men noen tips.

Det viktigste er å ikke stresse seg opp av alle som har alt mulig på plass allerede.. babyen er mest opptatt av å være tørr, mett og veldig nær deg eller pappa'n sin...

Det er babylykke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene! Er litt vanskelig å vite dette. Har hittil ti bodyer, fem i str 56 og fem i str 62, pluss en 4-5 stk i ull. Har også en flisdress i str 56, en sparkebukse og en myk bukse. Kommer nok til å kjøpe ett par strømpebukser i ull pluss noen flere myke bukser. Helseteppe, gulpeklut, vaskekluter, sengetøy osv har jeg en del av. Hva med nattdrakt, hvor mange trenger man? Og hvor får man kjøpt ammeinnlegg i ull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

 

Jeg venter andre mann. Min forrige kom i desember, og jeg hadde kjøpt inn ALT for mye. Denne gangen skal jeg kun kjøpe 3-4 sett med ullundertøy. (body og strømpebukse) Elsker ull fra Name It. Veldig god ull:) En dress har jeg kjøpt, til utebruk, uten ben, bare pose til ben. Et par godt bommullsluer og en litt tykkere i ull. Noen ullsokker og noen i bomull. Pysj i ull og i bomull. Ulltepper og helseteppe. Ullpose til vogn, og utstyr til vogn og seng selvfølgelig. Stellebord og tilbehør. Som du ser er jeg er stor tilhenger av ull!! Har nesten bare ull til hun jeg har på fire. Hun er veldig varm av seg og storkoser seg i ull. Resten av det jeg trenger skal jeg kjøpe etter babyen har kommet.

 

Hilsen Februarmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en ganske stor baby sist, som brukte 56 i bare 3 uker, så jeg har kjøpt 3 nattdrakter i 56. I 62 tenker jeg at jeg skal ha 6-7 stykker, den str brukte min eldste til han var 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...