fikk jente 6. mai:) Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Hei. Jenta mi på 6 mnd har en litt "høy" fontanelle,kan ikke huske hvordan det var hos hennes større søsken. Merket det for ca 3 uker siden da hun fikk litt feber og kastet litt opp. Den er myk, men buler liksom litt opp. I går fikk hun 38.8 i feber igjen og kasta opp 3-4 ganger... Helt frisk i dag. Var hos helsesøster i dag, hode vokser fint, de var i kontakt med barnelege, som mente det ikke var noe å bekymre seg for så lenge allmentilstanden var bra. Men når jeg kom hjem ble jeg sååå bekymra,med tanke på at hun hadde hat oppkast. De sa at det også kunne være et tegn på trykk i hode av vannannsammling. Er det noen som vet noe om dette? Følger det i så fall feber med?,mine to andre døtre har også vært syke med feber, men ikke hatt oppkast. Er så redd, følger med henne heletiden. Ble så bekymra da hun hadde dette to ganger iløpet av 14 dager...
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Hmmm... Har ingen erfaring her altså, men jeg tror jeg hadde ringt legevakten, jeg.
yret Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Hei, Synes du skal stole på legen og helsesøster. Hvis de sier du ikke skal bekymre deg, så behøver du nok ikke det. Men når du spør, så er oppkast noe som ofte følger med økt trykk pga. såkalt vannhode (hydrocaefalus). Broren min er født med dette, og "høy" fontanell og oppkast er klassiske tegn. Men husk at høy fontanell også kan oppstå ved dehydrering. Kanskje barnet ditt bare var litt uttørket pga. oppkasten? Prat med legen eller helsesøster igjen, slik at du blir ordentlig beroliget. Kjedelig å gå å bekymre seg slik. Lykke til!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Trodde fontanellen kunne bule litt ved feber jeg?? Er det bare ved feber den er slik eller ellers også?
fikk jente 6. mai:) Skrevet 8. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2007 Den er litt son ellers også, men den er ikke hard, den bare buler litt opp. Også er det ikke konstant, lit ekstra når hun er ivrig, er jo i ellers helt vanlig form.
fikk jente 6. mai:) Skrevet 8. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2007 Er slik ellers også, men den er ikke hard, bare høy. Det er ikke konstant, liksåm litt ekstra når hun er ivrig, ville hun ha fått feber også hvis det var vannhode? Hun er ellers i helt vanlig form.
yret Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Det aller vanligste tegnet på hydrocefalus, er at hodet vokser for raskt. Dette skal fanges opp på helsestasjonen. Jeg kan ikke huske om broren min pleide å ha feber. Det var nok primært oppkast. Du kan lese litt mer her: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=8586
fikk jente 6. mai:) Skrevet 8. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. november 2007 Leser her at hode skal vokse betydelig fortere, det har det ikke gjort. Blir jo såå bekymra. Kan jeg spørre hvordan det går med broren din, blir jo så redd for lille gullet mitt:/
yret Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 Han fikk operert inn et dren, en shunt, som letter trykket i hjernen. Det måtte byttes ut flere ganger ettersom hodet vokste. Det er relativt omfattende operasjoner, men utover det fungerer det bra. Det er heller ikke alle med hydrocefalus som trenger å legge inn dren. Dette gjelder nok ikke jenta di, så lenge hodet vokser normalt, men prat med en lege, du, så slipper du å bekymre deg unødig.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Hadde tatt kontakt med lege jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå