ungogalene Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Det første er at jeg er litt forvirret angående terminen min.. Første gang jeg var hos legen regnet han ut fra s.m at jeg har termin 1 desember, men så tok han slik livmor undersøkelse og da viste den at jeg er tre uker før det han sa om 1 desember. Så sa jordmora at ut ifra s.m var terminen 25 november og så var jeg 3 uker for sein til ultralyd terminen, men iallefall så fikk jeg termin 11 desember av dem, men de sa at det ikke var sikkert den var nøyaktig og utover i svangerskapet så har det virket som magen har vokst fortere enn det som er vanlig i forhold til termin 11 desember.. Hvilken termin burde jeg stole på og forholde meg til..? Og så en ting til.. Jeg hadde sterke og vonde sammentrekkinger en natt her, som kom og gikk regelmessig noen timer og så gikk det over igjen, natten etter kom det tilbake igjen, litt sterkere enn dagen før og jeg blødde litt da jeg var på do. Så jeg ringte sykehuset og fikk beskjed om å komme ditt, de ville ikke stoppe sammentrekkningene og fikk også beskjed om at det var litt åpning. Men senere utpå dagen fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gjøre noe så jeg ble sendt hjem, men etter det så har jeg hatt sterke sammentrekkninger i forskjellig styrke og lengde, veldig ubehagelig å ha det slik. Er det mulig at fødselen skjer snart? Siden det er slik hele tiden mener jeg. Vært veldig fint å fått noe svar for er førstefødende og ung og veldig nervøs så setter pris på alle mulige svar jeg kan få..
camosilla Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Hvilken termin får du når du regner ut selv, da, fra siste mens?
ungogalene Skrevet 9. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2007 Rundt 15-20 november... ikke helt sikker.
Adriansmor med tulla Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Gå etter ul termin... den e nok mest nøyaktig ja...du kan gå lenge med maserier uten at du går i fødsel men i og med at du har blødd åsså kan dt nok hende men slettes ikke sikkert... uansett er du kommet så langt at de vil ikke stoppe fødsel.... det har de sagt til meg og jeg har termin dagen før deg ... 10 des=)
ungogalene Skrevet 9. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2007 Ja, er jo det de sier så får vel holde meg til ul termin ja.. Ble bare litt usikker.. De ville ikke stoppe fødselen egentlig hos meg heller, men så kom det en annen lege og satt en sprøyte for å stoppe det likevel, men den hjalp ikke. det fortsatte bare som tidligere og har i tilegg blitt i ganske dårlig form etter jeg fikk den sprøyten og så har jeg små blødd en gang til og sammentrekkningene kommer hyppigere og sterkere å. Men han kommer vel når han er klar, men blir jo litt nervøs når jeg ikke har vært gravid før og det blir slik.. Oj oj.. Gleder du deg du å da..? Tror du barnet kommer til terminen din eller har du en følelse av at det kommer før/etter..?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Nå tror jeg ikke jeg ville stolt på Ul terminen i og med at det er så stort sprik mellom mens og ul termin. Husk at det regnes jo heller ikke for overtid før man er 2 uker over Ul termin, og man kan risikere å gå nesten tre uker over før man blir igangsatt. Ville ihvertfall krevd å bli igangsatt straks om du går over over Ul termin, og forklart situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå