flypapir Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 ...som har 30 års ansinitet og jobber som klassekontakt? Sånn ca tenker jeg da!
cashewnøtta Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jeg tjente ca. 300.000 som nyutdanna. Tror det blir rundt 340.000 med så lang ansiennitet. Kanskje noen som kan bekrefte?
Gjest Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Klassekontakt? Du mener kontaktlærer? Kommer jo an på om man er lektor eller adjunkt. Jeg er adjunkt, har 6 års erfaring og tjener ca 355 000.
flypapir Skrevet 8. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2007 Hum... tipper hun jeg tenker på har "vanlig" lærerutdanning?!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 For lærere spiller det ingen rolle om det er 16 eller 30 års ansenitet, vi går ikke opp mer uansett. Kontaktlærer heter det, ikke klassekontakt. Og hva slags utdannelse denne læreren har er veldig relevant. En lektor med tillegg vil tjene 100 000 mer enn en adjunkt. De lærnerne som tjener mest har ca 450 000 i året.
flypapir Skrevet 8. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2007 Uff, dere spør vanskelig... Er helt fersk innen skolevesenet. Er sosionom og går egentlig med en gutt,men tar vikartimer når det er behov. Når jeg gjør dette får jeg betalt mellomlegget mellom min lønn og den jeg går for... Og akkurat nå går jeg for ei som er kontaktlærer og har 30års ansinitet....
Mor di! Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Hmm... etter de nye lønnsforhandlingene ligger lønna til adjukt med opprykk med topp ansinitet etter 16 år på 380 000 ca om jeg ikke husker helt feil. Vanlig uten opprykk er vel litt under... men det er da minimumslønna, så er det vel litt tillegg alt etter ansvar, klassekontakt ol... og individuelt fra kommune til kommune.
flypapir Skrevet 8. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. november 2007 Er på 7.trinn hvertfall... Har visst mye lære om skolevesenet og læreryrket jeg.
Mor di! Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 kontaktlærer, mener jeg.... å si klassekontakt er jo omtrent som å banne i kirka...hehe...
Sånn kan det gå Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 En slik ordning har jeg aldri hørt om før. Vanligvis får du ikke lønn i forhold til hennes lønn, men i forhold til din egen utdannelse og ansiennitet når du er vikar. Men hva slags utdanning hun har spiller stor rolle for hvor høy lønn hun har.
cashewnøtta Skrevet 8. november 2007 #12 Skrevet 8. november 2007 Gjør du?? Er 4 år siden jeg jobbet mitt første og eneste år etter endt adjunktutdanning. Rundt 300.00 fikk jeg da. Jobber du i grunnskolen?
flypapir Skrevet 8. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. november 2007 Skjønner dette. Har ikke hørt annet enn at hun har vanlig læreutdannelse, men har ikke kommet på å spørre om dette heller.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 8. november 2007 #14 Skrevet 8. november 2007 Klassekontakt er ikke så farlig å si. Det er det foreldre som er. Men klasseforstander eller klassestyrer, det heter det ikke lenger. Og om du tar løse vikartimer, spiller det ingen rolle om den du er vikar for er kontaktlærer. Du får ingen av hennes arbeidsoppgaver som kontaktlærer, med mindre du må begynne å ha kontakt med foreldre osv. Og det burde være mellomlegget mellom din lønn og den lønnen du ville fått om du jobbet som lærer. Egentlig burde du nå få fullt betalt for de timene i tillegg til din egen lønn. Det får da jeg om jeg tar vikartimer i tillegg til de timene jeg har.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #15 Skrevet 8. november 2007 Min svigerfar har maks ansinitet (25 år + ??) og er kontaklærer, han jobber også litt osm rådgiver og tjener rundt 400 000 kr i året.Han er adjunkt med tilleggsutdanning.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. november 2007 #16 Skrevet 8. november 2007 Maks ansenitet som lærer er 16 år.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. november 2007 #17 Skrevet 8. november 2007 Mest sansynlig er hun adjunkt, det er flest av dem i barneskolen. Lektorer kan bare undervise fra 5. trinn med mindre de har allmennlærerutdanning i grunn da. tipper hun tjener 350-370 000 litt etter utdanning. Men de eldre lærerne har ofte lite utdanning, for lærerutdanningen var kort tidligere.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #18 Skrevet 8. november 2007 Hehe... Ok, jeg som er litt ute og kjører da ;-) Men han tjener i hvertfall ca 400 000 kr, men da har han ca 40% rådgiverstilling da tror jeg det er og resten som lærer og da med kontaktlæreransvar. Men hvor mye man får for å være kontaktlærer varier jo endel da, har hørt alt fra 10 000 kr til 20 000 kr ekstra i året.
flypapir Skrevet 8. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 8. november 2007 Må innrømme at jeg skjønner lite av dette her, men får vel prøve å lære litt. tosøtesmå; Jeg har fulltidsstilling. Jobber som assistent på skole og sfo, men har sosionomlønn da jeg er sosionom og går med en gutt med mange og sammensatte problemer. Vikartimene er derfor i de timene jeg skulle vært med denne gutten, men hvor det er "krise" andre steder. Jeg har jo derfor min faste lønn uansett, men får noen kr ekstra de timene jeg er vikar. Mener du her at jeg burde hatt dobbelt betalt....?! (Sorry for at det går litt treigt her, men har vært en slitsom uke...)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. november 2007 #20 Skrevet 8. november 2007 Jeg har 800 kr mnd for å være kontaktlærer, det er ikke betalt for arbeidet. Har ikke noe ønske om å forsette for den latterlige summen.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 8. november 2007 #22 Skrevet 8. november 2007 I videregående skole skal kontaktlærertillegget være ca 15000 i året i tillegg til at man har en time i uken mindre undervisning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå