Gå til innhold

skal begynne med litt vitaminer og lurte på om.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen visste hva de gir på prematur avd til de små??min baby er ikke nyfødd,han er 8 måneder.men helsesøster sa noe om at hun ikke visste om en kunne gi sanasol til så små?????og jeg føler jeg har hørt at det nettopp er sanasol di gir til fortidlig fødte,tar jeg helt feil??

Gidde den og til søsteren da hun var på den alderen.

Er på grunn av at han drikke lite MME og har begynnt m skive i stedet for grøt.Gir han bare 2,5 ml pga vitamin innholdet i den!

Å så var det det med sitrusfrukt,det er ikke noe sk\likt i sanasolen selv om mange tror det pga smaken,så det er ikke noe av spørsmålet mitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke gi Sanasol til barn på under 1 år, merklig at HS ikke visste det da... Dersom du gir variert pålegg og fullkornsbrød tror jeg ikke du skal trenge å gi noe særlig ekstra vitaminer. Men en skje med Eskimo Kids, tran eller noen dråper med D-vitamin bør du jo gi.

Skrevet

Gutten min ble født for tidlig, og på sykehuset fikk vi følgende råd:

5 ml nycoplus multivitaminer 2 ganger daglig

1 ml neo fer( flytende jern) 2 ganger daglig

2,5 ml tran 1 gang daglig

Han er nå 5 mnd og får fortsatt dette daglig.

Skrevet

HVORFOR SKAL det IKKE gis sanasol til barn under 1 år???????????????vil veldig gjerne ha et svar til det,siden mange sier at en SKAL ikke bruke det til sånn små men kan ikke begrunne det........Flytende multivitaminer har akkuratt samme innhold av vitaminer - biovit,sanasol,nycopluss multi osv!

Poenge er jo at du bare ikke skal bruke full dose på små barn men heller gi 2,5ml-5 ml til dagen eller annenhver dag.

Variert pålegg og fullkornsbrød gir ikke alt det som trengs når en slutter med grøt og MME og kansje ikke spiser så mye.

Skrevet

Dattern min er også født for tidlig, hun får 1 ml jern 2 ganger daglig + 5 dråper d vitamin daglig (fikk 0,5 ml folin frem til 6 mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...