**geisha**06♥08 Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Noen som har bestemt navn til sine små mirakler i magen? Spennende å høre... Syntes det er forferdelig vanskelig.. Skal selv finne et jente-og et guttenavn, da vi ikke vil vite kjønn før barnet blir født, slik vi gjorde det med førstemann... Men har god tid enda, da termin er 6.mai..
polarn & pyrene Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Guttenavnet er i box allerede, men jente navn er det verre med. Så vi må få en gutt hehe.
**geisha**06♥08 Skrevet 8. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2007 Jeg syntes guttenavn er det vanskeligste... Har ikke funnet noen navn som peker seg ut ennå..... Syntes Tilje er litt fint jentenavn da.. selv om det kanskje høres ut som om man ikke klarer si Silje.. vet ikke jeg.. vanskelig:)
polarn & pyrene Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 På våres første hadde jeg og mannen et jente navn og et gutte navn hver oss som vi likte. Jenta mi fikk begge navnene som dobletnavn og det kommer neste man til å få om det blir gutt. Har 4 ulike guttenavn i hodet, men er helt tom for jentenavn.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Hei du! Tilje...min kusine har valgt dette navnet. Tror det kun er 4 stk i Norge som heter det. Hvor fant du navnet henn? )
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Ja, desverre sier jeg.. Har ikke lyst til å "personifisere" babyen på den måten enda, for jeg er så inderlig redd for at det skal gå galt igjen.. Vil ikke ha hjem noe av det besteforeldre (allerede) har kjøpt til denne, eller som var tiltenkt Mikael men som kommer til neste nå da.. Men jeg har desverre navn på begge kjønn ja.. Jentenavnet var det meningen Mikael skulle hete, for han "var" jente til svangerskapsuke 33. Blir det jente får hun det navnet istedet. Guttenavnet kom til meg da jeg satt og leste om erkeengelen Mikael (som jeg er blitt litt opptatt av ja, håper han ser etter min lille Mikael). Navnet er i sterk forbindelse med Mikael. Kan jo ikke garantere at det blir et av disse navnene, men foreløpig sitter disse to som klistret i mitt hode, jeg får de ikke vekk! =)
ღEmilie nov 06, Marcus apr 08ღ Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 Vi har guttenavnet klart, men ikke jentenavnet...
♥Tullerusk♥ Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Har et lite "lager" med navn, men venter til den lille er født og "ser" om noen av dem passer...Vil ikke gi det et navn ennå... Foreløpig er baby i magen eller "hun/han"
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 Serut til at det blir Thorgrim til gutten vår:-)
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 Om det blir gutt har vi det klart=) men jente er det litt verre med ja....mange fine og velge mellom
tuttami Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Ja navn ja... det har vi pratet om nesten før vi ble gravide.. Vi hadde ett jente navn og ett guttenavn klart før ultralyden, og det ble Tuva på oss... hadde det vært en gutt hadde det blitt Sivert!
Linaria Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Vi gidder ikke snakke om det engang... Ingen av oss liker tanken på å gi et navn til en unge vi ikke kjenner. Må liksom vente til den er født, og finne et navn som passer da :-D
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 Ja vi ble enige om ett jentenavn og ett guttenavn for ganske lenge siden som begge liker godt. Men vi er ikke helt låst hvis det skulle dukke opp noe annet. Vi skal ikke vite kjønnet før fødselen. Har sett på andre navn som er fine også, men føler at det er akkurat de vi har valgt som er riktige på den inni magen.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 9. november 2007 #14 Skrevet 9. november 2007 Ja, det er bestemt. Vi venter gutt, og har valgt det fineste navnet vi begge vet om. Jonas skal den lille poden hete....
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 9. november 2007 #15 Skrevet 9. november 2007 Akkurat det har aldri funka for meg.. Jeg har i mine to forrige svangerskap tenkt på navn fra første dag nesten. Førstemann fikk ikke navn før han var 14 dager gammel for vi klarte ikke å bestemme oss. Det var helt forjævlig synes jeg. Så andremann hadde navnet klart på forhånd. Dessuten kjenner jeg dem ganske så godt før de kommer ut jeg da. Har jo ikke sett dem, men er blitt bra kjent med dem i magen. De to forrige gangene har jeg ønsket å gi baby et navn før den kom ut, men denne gang vil jeg helst ikke. Men disse to navnene vi har nå er så selvsagte at jeg tror ikke vi kommer unna dem.. =)
**geisha**06♥08 Skrevet 9. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 9. november 2007 Jeg husker ikke helt hvor jeg fant det, men det var et av alternativene for 1,5 år iden når vi skulle ha førstemann:) Lurer på om vi fant det på mammanett kanskje...
**geisha**06♥08 Skrevet 9. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 9. november 2007 Jonas er et kjempefint navn.. Synd det er flere i vår vennekrets som har barn som heter det..
Labambie Skrevet 9. november 2007 #18 Skrevet 9. november 2007 Vi hadde to guttenavn og to jentenavn klare til ultralyden. Jeg var helt skråsikker på at det var gutt! Så på guttesiden sto det mellom Even og Armann. Men når vi da fikk vite at det var ei jente inni der, så bestemte vi oss for Mari. Kjempesøtt! Synes vi da.. Hehe
Linaria Skrevet 9. november 2007 #20 Skrevet 9. november 2007 Synes ikke 14 dager er spesielt lang tid, jeg da. Ungen skal jo ha navnet resten av livet...
michelle **venter gullgutt** Skrevet 9. november 2007 #21 Skrevet 9. november 2007 fant navn etter det hadde gått to måneder... Aisha eller Mohamed
Nordlyspar♥ Skrevet 9. november 2007 #22 Skrevet 9. november 2007 Hvis det blir gutt : Odin Hvis det blir jente: Ronja
*lima78* Skrevet 9. november 2007 #23 Skrevet 9. november 2007 Tror vi har jentenavn klart, men guttenavn har vi ikke tenkt så mye på ennå. Får se etter UL. Håper jeg ikke virker sær, men jeg syns faktisk det er koselig å trille tur gjennom kirkegården når minsten skal sove. Det gir god inspirasjon til navnevalg:) (og så er det ikke trafikkstøy der...)
mamsen & guttaboys Skrevet 9. november 2007 #24 Skrevet 9. november 2007 har mange navn på listen,Men vi vil gjerne møte lillemann (som har blitt hans navn etter vi fant ut at det var en liten guttepjokk i magen) før vi bestemmer oss for hva ha skal hete, hvis vi bestemmer oss nå er det ikke sikkert at han passer til det navnet i det heletatt...... så det blir spennende og se:)
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 9. november 2007 #25 Skrevet 9. november 2007 Ja den skal det.. Men for meg var det helt forjævlig at ungen min ikke hadde navn. Til slutt tok vi bare et fra løse lufta (ingen god løsning det vel?), og har heldigvis ikke angret på det. Kunne ikke funnet et bedre navn på gutten. Men det å ha tenkt over navnene på forhånd, og kanskje ha noen å velge mellom, er veldig lurt tror jeg. Vi hadde også tenkt på hundrevis av navn, men susa det bort hele tiden. Det var ikke noe godt i det hele tatt at ungen ikke hadde navn, og det hjalp ikke meg med å finne det absolutt fineste navnet til akkurat han nei. Kom ikke på noen jeg! Hadde jeg ikke tenkt over på forhånd hva Mikael skulle hete hadde vel ikke han fått navn i det hele tatt, det er utrolig vanskelig å skulle komme på et navn etter de er født har jeg erfart. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå