Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo

Sønnen min på 19mnd har de to siste ukene våknet kl 05.00 om morgningen. Og da vil han opp og gråter.synes det er utrolig tidlig! Legger seg mellom 18.30-19.00.. sover rolig helt til 05. Tidligere sov han til 07, og de to timene har mye å si!! Hva gjør jeg for å få en slutt på dette? har prøvd diverse.. Trøst, latt være å gå inn, gitt smokk, tatt han opp å visst han at det mørkt ute... + + +

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye sover han på dagen?

Skrevet

Her varierer det veldig........ ta tiden til hjelp.

Skrevet

Han sover en blund som varer fra en til to timer i barnehagen....

Er redd han har kommet "inn i ett spor".. som er vanskelig å komme ut av igjen. Er jo helt ødelagt når jeg må stå opp kl fem.... Og sønnen min blir også veldig trøtt i barnehagen...

Skrevet

Hva om du prøver med litt senere leggetid? En halvtime har mye å si! Vi måtte gå fra 19-19.30, da han begynte å våkne veeeel tidlig!

Skrevet

Jeg hadde jobbet litt med problemet og ikke bare godtatt at nå må dere stå opp kl 05. Han er jo liten og klarer ikke holde styr på klokka, din jobb å fortelle ham når det er leggetid og når det er morgen :o) Ha et mål, f.eks at 07 er det morgen, ikke opp av sengen før det.

Her har vi gått inn, lagt henne ned i senga igjen og sakt at "det er natta enda, du må sove nå". Når vi har holdt på sånn noen dager (blir ganske mange turer ut og inn for å si det sånn) så begynte hun å ta poenget. Men er jo ikke sikkert det funker for alle?

Skrevet

Trur å kanskje du må vurder å legg han en halv eller en time senere på kvelden,ungan vil jo ikke bestandi kom te å legg sæ klokka halv sju sju,vil jo kom te å legg sæ seinere etterhvert.. =)

Skrevet

Småen her har også hatt en sånn våkne tidlig periode. Da viste det seg at han hadde begynt å sove skikkelig lange dupper i barnehagen; mellom 2 og 3 timer. Vi har kuttet ned duppen til max 1,5 time og legger han ca 19:30. Da sover han til ca 07:00. Det tok et par uker før han var helt inne i den nye rutinen, men det fungerer helt topp nå:-)

Skrevet

vi hadde samme problem i sommer da vår var ca like gammel som din. For oss gikk det gradvis over uten at vi gjorde noe spesielt. Når det er sagt så holdt hun på med hjørnetennene på samme tidspunkt, tok ca 3 md før alle var ute, det hjalp nok ikke det heller... Håper det går seg til for dere, kl 5 er natta!

Skrevet

har hatt akkurat det samme problemet nå. tulla våknet i 4-5tida.. men så var vi på hs om torsdagen og da sa helsesøster at jeg bare måtte late som om kl var 2 selv om den var fire.. greit å stå opp i 6tida. og igår sov hun til 6.30 og i dag til 5.45.. men da hadde jeg allerede stått opp så kan være hun våknet av det. kjempe fornøyd jeg.. selv må du bare legge deg litt tidliger og belage deg på litt bråk (kanskje) i noen dager.. og så ordner det seg sikkert...

Skrevet

Har det samme problemet selv. Men han sover til kl. 05.50. Tungt å stå opp så tidlig hver eneste dag. Jeg har prøvd å legge han seinere på kvelden, men han sover ikke lenger for det.

Lykke til

Skrevet

Med den første vår sto vi opp kl fem hver dag i et helt år. Lykke til! (Men det var vel det året fra han var ca 8 mnd til han var så gammel som din er nå, da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...