Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før i tiden hadde man da vitterlig ikke pedofile..

Men lokkemenn har da eksistert siden tidenes morgen?

Vi ble innprentet at vi skulle holde oss laaaangt unna voksne som lokket med godterier m.m. Og vi skulle ikke snakke med fremmede.

Dette var barnelærdom, noe jeg innbiller meg at "alle" ble lært før de ble gamle nok til å gå alene til skolen.

Nå heter lokkemannen pedofil, og av en eller annen grunn høres det mye mer skremmende ut..

Men moralen er da strengt tatt den samme, man må lære barna sine å ta sine forholdsregler når de er så store at de er ute på egen hånd.

Trusler, i form av voksne mennesker som ikke vil deg godt, har faktisk funnet sted alltid, overalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er naiv nok til å tro at det til og med var verre før. Det var skam, skulle ikke snakkes om og har jo også hørt om tilfeller der mor lukket øyne av redsel for å bli enslig. Tragisk.

Skrevet

De forholdsreglene du snakker om har vel strengt tatt ikke særlig innvirkning på den pedofile statistikken.

Skrevet

Stistikken over de som utsettes for krenkelser av en pedofil

Skrevet

Det har vært et par innlegg i det siste om pedofile i nærmiljøet. Derfor jeg skrev innlegget.

Nei, de fleste vet vel at de fleste overgrep rettet mot barn (og egentlig voksne også) blir utført av mennesker som barnet har et tillitsforhold til. Altså noen de kjenner.

Skrevet

Enig med deg der, prekæs. Var nok verre før:-(

Må for øvrig komme med en liten historie angående denne lokkemannen (eller lokkedamen som jeg også sier det kan være):

Var i dag morges. Jeg og eldstejenta på 6 hadde god tid til frokosten før hun skulle gå til skolen, og jeg tenkte jeg skulle repetere dette her med lokkemannen/lokkedamen. I og med at hun skulle gå idag......

Jeg spør om hun husker hva vi har pratet om før ang. dette, og det gjør hun. "Hva da om noen som virker veldig snille, sier kom her og se på noe rart jeg har i bilen min?" Nei, da hadde hun sagt nei og løpt derfra. Jeg er såre fornøyd, og fortsetter" hva om en mann spør om du vil komme bort til bilen hans og få masse godteri?" Hun vil skrike og hyle og løpe derfra. "Men hva om en snill dame spør om du vil komme og se på de fine barbiedukkene hun har kjøpt?" Det er da hun blir stille, og til slutt sier "eehh, ja hva gjør jeg da?".......

*sukk* var det jeg mistenkte ja...:-P

Skrevet

Heheh, husker da mamma hadde den praten med meg, jeg var veldig opptatt av det i ettertid. Ingen skulle få stikke av med meg liksom. Så var vi på ferie og tok båten til dannmark noen uker etter. Kom gående i gangen utenfor lugaren alene, og så kommer en mann ut. Han spurte om jeg ville ha godteri. Og hva gjør lille Malin da, joda. HYYYYYYYYYYYYYLER bloody murder, sparker mannen i skinnleggen og blåser i fløyte, som jeg tilfeligvis hadde rundt halsen. På to sek var hele koridoren full av mennesker som lurte på hav som skjedde. STAKKARS mann, han var jo helt fra seg, han hadde jo bare nettop vært i tax freen og tenkte han skulle være hyggelig med den lille drittungen som gikk og spankulerte i koridoren.

Hehe, senere på kvelden da vi var og spiste middag, kom han bort til bordet for å beklage, men jeg var nå sikker på at han skulle lure foreldrene mine og ta meg (mamma hadde vært veldig klar på at disse lokkemennene kunne lure folk til hva det skulle være)

Og da vi skulle kjøre av ferga så jeg at bilen forran oss hadde et bur i bagasjerommet, det var nok hans bil tenkte jeg, der putter han nok alle barna han har tatt....

ekke greit å være fem år....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...