Lise_* Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Hei.. Jeg bare lurer på noe så håper noen har svar på det:) Jeg er nå 10dager over termin..Hadde termin 29oktober! Og er rett og slett drittlei nå. Var på sykehuset om mandag og da fikk jeg vite at jeg hadde 2cm åpning og ho legen tøyde litt.. Men syns ikke det har hjulpet noen ting.. Skjer fortsatt ikke noe her:( Men i morgen altså fredag så skal jeg på en overtidskontroll på sykehuset.. Skal ta sånn Ctg åsså snakke med legen etter det.. Vil jeg bli satt igang tro? Jeg lurte litt på og spørr om det.. Har ikke noe greie på dette da dette er første gang jeg er gravid. Vil gjerne bli satt igang for jeg er så lei:( Går jo bare og venter og ingenting skjer.. Noen som har noe erfaring/greie på dette? Lurer veldig..Blir forresten alenemor også...
Moyra Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jeg hadde termin 1 november, og har blitt tøyd to ganger til 3cm åpning.. Har ikke vært på noe sykehusbesøk, og har ikke fått time til noe overtidskontroll før den 15. Regner med at jeg blir satt igang da, siden jeg da har gått 14 dager over.. Jeg tror kanskje du ikke blir satt igang før det har gått 14 dager over termin, så sant det ikke er noe galt da... Men jeg vet jo ikke:) Får håpe du er så heldig at du blir mamma i morgen da:) Jeg synes det er veldig rart at jeg ikke skal på noe kontroll før det, så jeg er veldig bekymret om dagen.. Er det ren rutine på sykehuset du skal føde på, eller er det en grunn til at du får så bra oppfølging på sykehuset?
Lise_* Skrevet 8. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2007 Hmm, det hørtes jo litt rart ut at du ikke har fått noe time til no overtidskontroll.. Første overtidskontrollen jeg hadde var om mandag hos jordmor men da ble jeg sendt videre til sykehuset pga jeg hadde merket mindre liv i magen.. men alt var bra.. Og den timen til fredag bestilte jordmor på termin dagen min:) Håper jeg fortsatt har noe time selvom jeg var der om mandag.. Tror nok det:) Og håper veldig på og bli mamma imorgen:) Har jo gått 14dager til mandag så det bør jo ikke være noe problem egentlig.. Men ville nok ringt jordmora og fått en overtidskontroll:) Skal jo ha det hver uke:) Jeg skal føde på Fredrikstad sykehus:) Har fått bra oppfølgning der.. Har hvert der før pga tidligere plager og da blir man sjekket skikkelig:) Med både ctg og ultralyd og eventuelt vaginal undersøkelse:)
Moyra Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Jeg var jo til overtidskontroll på mandag hos JM og da ringte hun og bestilte time til meg på sykehuset, men fikk ikke noe før den 15. Da sa JM at siden det var så lenge til, så skal jeg en tur til henne igjen på mandag.. Det jeg mente var at jeg synes det er så rart at jeg ikke skal til noe som helst kontroll på sykehuset før 14 dager etter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå