Gå til innhold

Forsikring til barnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke sånn at barnet er automatisk forsikret gjennom foreldrenes forsikringer til fylte 18 år??

Jeg veit at jeg selv var det, til jeg fylte 18. Men jeg ser andre her som snakker om egen baby forsikring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barnet må du forsikre særeget, viss du var forsikret "gjennom" dine foreldre vil det da sannsynligvis si at de tegnet en forsikring på ungene sine også.

Vi har selvfølgelig forsikret jenta vår, det koster 90,- mnd og er absolutt noe alle bør gjøre. Vi har faktisk også fått bruk for den pga en kortere sykehus innleggelse der vi fikk 500,- dagen på sykehuset ,det ble noen tusen på oss...

Skrevet

Dette kommer alt an på hva slags forsikringer en har. Til du er 21 år er du ofte dekka av en eller annen forsikring som foreldra dine har, men dette er som regel en familieulykkesforsikring.

Dersom en skal ha forskiring som dekker ved sykdom og tildlig uførhet pga sykdom må dette gjøres i tillegg. Det er dette vi snakker om som en barneforsikring. Snakk med en rådgiver der dere har forsikringene deres - så får dere et tilbud og slipper å være overforsikra (det er ikke vits å betale to ganger for samme ting, du kan som regel uansett bare løse ut den ene...)

Skrevet

Jeg vet du har innboforsikring gjennom foreldre så lenge du har folkeregistrert adresse hos dem. Men livsforsikring må kjøpes pr liv..

Skrevet

Når mange velger og tegne forsikring på barnet sitt, er det mot invaliditet og død. Noe støtte får en fra staten om et barn blir invalid, men det er såpass lite at det blir mer og mer vanlig å forsikre barna sine.

Det varierer sikkert litt fra forskjellige forsikringsselskap, men på den avtalen vi vurderer så kan en få utbetalt inntil 1,2 millioner ved medisinsk invaliditet. Død var noen hundre tusen. Viss barnet blir innlagt på sykehus får vi 300 kr pr liggedøgn. Vi får ikke forsikringen så rimelig som 100 kr måneden som er vanlig, pga at hun har en medfødt hjertefeil.

Som regel får du ikke tegne en slik forsikring før barnet er tre mnd. Det fins ordninger du kan få før det, men det blir en annen forsikring etter som jeg har forstått.

Den forsikringen foreldrene dine har hatt, må nok ha vært en slags livsforsikring som har inkludert barna, men det er neppe noe som er helt automatisk :-)

Skrevet

Vi har barnas trygghetskonto i posten.

Ved at barnetrygden går inn der hver mnd, er barna gratis forsikret.

Vi har takk og lov ikke hatt bruk for den enda, så jeg aner ikke hvordan den vil fungere/hvor god den er; om behovet noen gang skulle melde seg.

Nå er det lenge siden jeg leste vilkårene, men mener å huske at det var snakk om noen tusen ved dødsfall (beregnet til bruk i anledning begravelse) og visse summer etter størrelse på uførhet.

Når en tegner forsikring er det viktig å sette seg godt inn i vilkårene, at de virkelig dekker behovet utover det "Norge AS" har å tilby ;)

Skrevet

Vi har også barnas trygghetsforsikring i Posten, men ville IKKElatt den stå som eneste sikkerhets nett!!Itillegg bruker vi ACE som barneforsikring.Gir ligge penger fra dagen(dekker tapte arb.utgifter for foreldre/foresatte med innlagte barn) Summene husker jeg ikke her og nå men gir inntil 1 mill veg med. invaliditet og dekker alt fra små skader til og fra hjemmet-og større skader med større konsekvenser.Etter å ha sjekket en del kom jeg frem til at dette var den med mest"utbytte" sammenlagt med Posten sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...