Gå til innhold

Forkjøla og tett nese - what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi på snart 7 mnd er så tett i nesen, og jeg tror hun brygger på en liten forkjølelse. Hun nyser og hoster litt også. Men det er så ekkelt å høre at hun puster så tungt når hun sover. Hun ligger jo på ryggen og sover, og spytter smokken da hun ikke klarer å puste skikkelig igjennom nesen. I natt la jeg henne litt på magen sammen med meg oppi sengen, og da ble det litt bedre. Hun har aldri vært forkjøla før, og jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg har en sånn nese-suger, men jeg synes ikke den fungerer så bra her... Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruk saltvannsoppløsning, du finner på apoteket. hjelper lillepia mi på 8 uker. :)

Skrevet

Miwana nesedråper. Det er saltvannsoppløsning som til o med spebarn kan bruke. Kjøpes på apoteket.

Skrevet

Vi la en bok under hvert av sengebeina i hodeenden på senga hennes da jenta vår var forkjøla - det hjelper på pustinga om natta samtidig som hun ligger på ryggen. Du kan gjøre det samme i vogna, med å legge en fyrstikkeske eller noe annet under bagen i hodeenden.

Skrevet

Takk for tips. Må prøve bok-trikset i kveld da, så får vi kjøpe saltvannsoppløsning i morgen.

Skrevet

Ja, dette med å heve sengen litt på hver side har jeg så vidt hørt litt om før... Er det generelt for tett nese det hjelper, eller?

Skrevet

Den derre snørrsugern virker best når jeg har brukt nesedråper først, slik at det liksom har løsna litt. Når jeg hører at det "flagrer" litt snørr i et av neseborene prøver jeg sugern og av og til hat jeg da lyktes. Hurra!

(Sorry - manko på ord i dag gjør at jeg må finne på nye ord he he)

Skrevet

Sliter med det samme her, men vesla her er bare 5mnd så jeg fullammer jo enda, vanskelig å amme med tett nese! Kjøpte nesespray i dag jeg.. De hadde på apoteket som kunne brukes ved forkjølelse fra 9 uker. Litt dårlig samvittighet for å putte medisiner i henne liksom, men bare saltvann var ikke nok til å fikse amminga, og ifølge dama på apoteket var det helt greit å bruke nesespray til baby ved forkjølelse, men den samme 10-dagers regelen som til voksne gjelder selvfølgelig da.

Skrevet

Hvis du ammer- bruk morsmelk. Fungerer på det meste. Bare å sprute litt opp i nesa.

Skrevet

ja anbefalle morsmelk!!!! 1 ml fordelt i begge neseborene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...