Gå til innhold

Uke 24 og svak livmorhals


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Da er jeg utskrevet fra sukehus etter 2 dagers opphold. Ble lagt inn tirsdag kveld med blødninger og vond livmor. Hodet til ungen lå og presset mot livmothalsen og de fryktet prematur fødsel. Men med sengeleie i 2 dager har kynnere roet seg og jeg får lov til å leve igjen. Fikk i dag bekreftet svak livmorhals. Så nå får jeg ikke lov til å hoppe, løpe, bære over 3 kg eller ha samleie av noe slag.

Jeg må hvile liggende og ta livet HELT med ro. Normalen på lengden på livmorhals ligger p 4 cm og mer. Min var 2 cm på tirsdag. Med sengeleie og at barnet ikke ligger og stanger mot åpning lenger har den økt igjen til nesten 3 cm.

 

Nå har jeg fått beskjed om at jeg er heldig hvis jeg klarer å bære barnet frem til uke 34. Dette er målet. Men først og fremst å komme meg til januar.

 

Ble så redd og skremt. Er godt de tar grvide kvinner på alvor. Nå skal jeg inn til kontroller hver 2. uke frem til fødsel, samt skal jeg komme inn med en gang hvis jeg merker nedpress eller plutselige smerter..

 

Håper babyen min holder seg inne i magen lenge enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Ja,tro jeg hadde blitt litt engstelig med en sånn beskjed.. Men du får høre på ekspertene og ta livet HELT med ro. Da går det nok sikkert veldig bra vil jeg tro....

Uansett om det skjer noe om noen uker,så er de jo så flinke nå at det går utmerket dette her!!

 

Ønsker deg masse lykke til!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:)

 

Jeg skjønner at du engstelig. Ikke noe gøy med sånn,, men det går helt sikkert kjempebra. De hadde nok ikke skrevet deg ut hvis du ikke kunne være hjemme, men du MÅ ta det med ri og gjøre som legene sier. Du må få familien din og din mann til å gjøre rent, handle til helgen og bære det du skal flytte på. Jeg ønsker deg masse lykke til!! Dette går nok kjempebra skal du se:)

 

Klem fra Februarmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg masse lykke til, og håper den lille klorer seg fast i allefall til vi skriver 2008!

Nå må du bare konsentrere deg om din eneste og viktigste oppgave; å ruge ;-) Så får de rundt deg ordne resten!

 

Går til kontroll hver 4. uke selv. Var i går og målte livmorhalsen og foreløpig ser det bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...