Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 må bare høre hva dere synes.. samboeren min går på skole og studerer, og har fotballtrening 3 ganger i uka, mens jeg er hjemme med lillenurket og er dermed mye alene... det er jeg som gjør stortsett alt hjemme i leiligheta, rydder,(plukker ofte opp rot etter han, er det virkelig vanskelig å treffe skittenkleskurven???) støvsuger, vasker klær, vasker leiligheta, osv... jeg synes det er greit at jeg gjør mest, og jeg skjønner at han er sliten etter skole og jobb, men når jeg sa på en ordentlig måte at jeg ønsker han skal bli flinkere å rydde litt etter seg, og kanskje hjelpe med husvask en liten tima i uka, da ble han sint å bablet i vei om at jeg ikke forstår hvor sliten han er osv. jeg blir da å sliten, kanskje på en litt annen måte, men jeg kveles snart hær hjemme.. han bor da ikke på hotell, vi bor da hær begge to. Synes dere jeg var urimelig som bad han om dette?? puh, måtte bare få det ut...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jeg er i samme situasjon som deg og har sagt akkurat det samme til min samboer.. Han sa han skulle bli flinkere men det varer sånn ca 2 dager også er det tilbake til det samme mønsteret igjen.. Helt klart skal vi gjøre mest hjemme som går hjemme om dage, får tross alt gjort en del når babyen sover.. Men de skal da ikke komme hjem å slenge rundt seg og tro at vi er tjenerne dems.. Samboer kler av seg akkurat der hjan står og går og der blir det også liggende til jeg må plukke det opp.. Syns det er HELT realt av deg å fortelle han dette!! Stå på, og lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 godt å høre at jeg ikke er alene, (ikke at det er bra at vi har det slik) føler meg som tjener...får håpe han kan klare å plukke litt opp etter seg.. i det minste..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Få han til å være alene hjemme med babyen noen dager. Kanskje en helg - eller finn en unnskyldning for at du MÅ være ute hele dagen. Så får han se hvor slitsomt det er. Det er helt UHØRT at han ikke skal hjelpe til hjemme. Å passe baby er jo MINST like slitsomt som å jobbe ute eller studere og slik som det er nå har jo du 24 timers arbeidsdager mens han har 8 - og så gir han deg merarbeid ved å slenge fra seg rot og vente at du skal plukke opp! Grrr.... blir så sint på dine vegne Si ifra!!
Mammapudding Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Jeg har sluttet å plukke opp etter min samboer..så her i huset ligger det flere jakker på gulvet, sokker overalt og våte håndklær på badet..men ikke F.. om jeg plukker det opp, han klarer det fint selv..Ting kan godt ligge flere dager/uker før han plukker det opp og da er det gjerne fordi vi skal få besøk;-) Gi det et forsøk! Samboern ble kjempesint da jeg sluttet med det, for han kom hjem til et rotehus som han sa, men da sa jeg bare til han at det er jo ditt rot så om du bare lar være å slenge ting fra deg overalt og tro at det rydder seg selv så slipper du å komme hjem til et rotehus..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Du herved slutter å vaske boxerne hans! Når han kommer til deg og sier at: "det er ikke reine undikker.." ..så sier du at: "hushjelpen har fri i dag, hun kommer en gang i neste uke"...he he PRØV DET! OM IKKE BARE FOR MORO SKYLD!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 Jeg er enig i h*n over her om at lag planer for en kveld eller helg. Du skal ut, samme hvor! Han må ha småtten. Han innser fort hvor mye som skal gjøres og det bare å ha ansvaret for et barn. Jeg prøvde noe lignende her hjemme og han fikk ny respekt for husarbeid. Det begynte nemlig med at han prøvde å si til meg at jeg BARE går hjemme.hm
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Ikke like krise her lenger... men han var ikke noe prakteksemplar min mann heller:) Ting ble litt bedre da han var tvunget til å ta seg av vesla alene i noen timer. før fødselen hadde han noen illusjoner om at han skulle få tid til å spille pc spill mens babyen lå og sov om dagen eller lå og lekte på gulvet...he he he.. jeg PRØVDE å si at dette kanskje var urealistisk..men neida.. det ville gå så fint så..he he he:) han fant fort ut hvem som hadde rett. Nå hjelper han til uten å mukke og er mye mer forståelsesfull. Så har jeg til gjengjeld sluttet å klage på alt mulig og er en mye hyggeligere samboer å ha med å gjøre:)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 takk for alle svar.. håper noe kan funke..men han er jo så h******* sta.. (ikke at han vil innrømme det da) skal la han være hjemme med henne, en god stund.. så får vi se..
Sarah & Marcus mamma Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 likedan med minn mann... kommenterer det og han er hjelpsom i noen dager, så er det glemt. fordi han er sååå sliten.. mitt virkemiddel er at jeg truer ham... hehe.. "det skal bli så deilig når du skal ha permisjon i 6 uker, fordi da skal jeg komme hjem fra jobb og slappe av, ikkje tenke på at småen skal ha mat, kanskje ta meg en lur, se på tv om kvelden, ikkje tenke på at småen skal legge seg og om natta så sove eg godt...." skal si han ble lang i maska..... hehe.. etter dette har d blitt vesentlig bedre.... og jeg passer på å minne ham på det avogtil... og det er akkurat dette jeg har tenkt å gjøre også, slik at neste unge forstår han mer hva det går i....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 Dette er gutter (kaller dem det, for et ordntlig mannfolk vil vel ta i et tak) som er vant med at mora har tatt opp etter dem, og forventer det samme av kjæresten. Det mange gutter ikke skjønner er at å rydde/vaske osv tar ikke så lang tid. Jeg har heldigvis en mann som er kjempeflink med dattra vår og har ofte vasket huset mens jeg har fått sovet på morgenen. At man jobber fullt, er vel ikke noe unskylding. Gjør som mora mi gjorde en gang, jeg var fæl til å slenge fra meg hele garderoben på badgulvet, en dag jeg kom hjem fra skolen, fant jeg alle klærne mine i en søppelsekk ute på plena. Det hadde nok kokt helt over for mamma, men dag i dag slenger jeg ikke fra meg klær på badgulvet. Fikk meg en lærepenge gitt
Valentine nr2 Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 En streik skader nå ikke.... Har ofte streik her i huset og det får øynene opp for at det ikke bare er jeg som roter. Desverre er det nok også slik at det er vanskelig å endre noen som ikke vil endres. Slutt å rydd etter han, ikke vask mer enn nødvendig, la være å vaske hans klær eller i det minste ikke legg det i skapet hans. Men fortell han at nå er du lei av å være hushjelpen hans, så fra nå av slutter du å rydde etter han. Han kan bli sur. Selv om han er lite hjemme, bør han i det minste kunne puttet skittentøy i kurven og rydde etter seg selv. Kanskje en felles vaske-huset-dag, hvor dere begge står på en time. Da blir mye gjordt og tar ikke så lang tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå