Gjest Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 En "venninne" av meg har blitt gravid. Hun er i det hele tatt ganske uansvarlig og håpløs spør du meg. Grunnen til at hun ble gravid var at hun ikke "gadd" å bruke prevansjon.. Jeg har aldri likt å ha noe særlig kontakt med henne, men hun ringer meg hele tiden. Vi gikk på skole sammen før. Nå som hun er gravid ringer hun meg og spør om jeg kan kjøre henne på sykehuset den dagen hun tar abort og om jeg kan være der med henne. Synes nesten det er litt frekt av henne og spørre om det. Hun har aldri vært særlig hyggelig mot meg akkurat. Men jeg sa pent at jeg måtte se det an litt (fordi jeg er gravid osv). Synes dere jeg kan si nei til henne? Eller burde jeg bare "bite i det sure eplet" og bli med, fordi hun mest sannsynlig trenger en person som kan støtte henne? Kan jo nevne igjen at jeg egentlig ikke vil ha noe med henne å gjøre, for hun er ikke en hyggelig person, og hun har mange problemer.
en på vei *utklekket:)* Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Hvis du egentlig ikke vil ha noe med henne å gjøre så kan du vel bare si det?? Og jeg syns egentlig ike det er urimlig å si nei heller jeg da når du ikke er på nett. Da er det vel bedre om hun tar med noen som hun er på nett med. Skulle tro man fant større støtte i det.
dritgrei hei hei! Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Dette hadde jeg sagt nei til, hun er jo ikke en venn av deg... hun bare tror det selv..... :-) Nei dette skal du ikke utsette deg for, det er ikke ditt ansvar! Hadde det vært din nærmeste eller familie så selvsagt, men da hadde du jo ikke vært i tvil heller.... lytt til deg selv du.
klumpen og gullet Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Jeg syns du skla gjøre som du føler er riktig for deg. Jeg selv hadde ikke vært komfortabel som støttespiller til en som skulle ta abort, da jeg er gravid. Dessuten bør vel dette være en person hun har et nært og godt forhold til? Ikke gå på akkord med egne følelser bare fordi du føler du "må". Tenk på deg selv.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Takk for svar. Jeg tror egentlig problemet er at hun ser på meg som en nær venn, men hun eier jo ikke sosiale antenner! Men jeg tror nok at jeg sier nei. Ville bare høre at ikke jeg er en skikkelig hurpe hvis jeg sier det ;-)
Erisa* Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Jeg vet ikke om jeg hadde takla å skulle være med på en abort nå når jeg er gravid selv, selv om det er litt slemt kanskje.. Men det blir bare så sårt med alle følelsene rundt det.. Hadde det vært min beste venninne hadde jeg vel tatt meg sammen, kanskje.. Men for en du egentlig ikke liker? Nei, jeg tror jeg hadde gjort det samme som deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå