Supertea Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Synes det er så utrolig store forskjeller ute og går vedr. hva folk ser på som en 'ung mor'. Var med søsteren min og hennes nyfødte på kontroll, og da kom jordmoren med en kommentar om at søs var en ung mor. Søs ble veldig fornærmet, for hun føler seg slett ikke som en ung mor i en alder av 24. Selv kommer jeg til å bli mor for første gang rett etter 26-årsdagen min, og ser ikke på meg selv som en ung mor. Men jeg har sett folk på min egen alder definere seg selv som dette. Andre steder har jeg sett at man kaller alt under 30 for ungt, mens enkelte 20-åringer føler seg voksne. Så det jeg lurer på er egentlig; hva er en ung mor for deg?
Galskapens overhode Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Jeg fikk min første 3 uker etter jeg fylte 22 år, og følte meg slettes ikke ung. Nå er jeg 26 når jeg får nr 2, og har skjønt at de regner meg for å være litt ung alikevel. Tror ung varierer ette hva man føler seg. Men sånn etter min oppfatning er man litt ung når man får barn før fylt 20. Men ung må ikke likestilles med det å ikke være voksen og ikek ta ansvar. en 15-16-åring kan også være moden for rollen som forelder.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Jeg er 20, blir 21 når barnet blir født, og jeg føler meg ung, men ikke FOR ung ;-)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Jeg fikk min første da jeg var 17 år. Det er vel å regne for ungt tenker jeg ;o) Eller så vil jeg vel si, at jeg synes de under 20, er en ung mor.
fru.ktbar Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 alt fra 21 og under. Jeg var selv 24 da jeg fikk min første
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 ung for meg er under 18.. sjøl er jeg 23 og føler meg nesten gammal for første mann:)hehe rart men sant
jente08&jente2010<3 Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 jeg er selv 21 år, blir 22 da babyen kommer, føler meg ung, men ikke for ung... hvis jeg skal si hva en ung mamma er, ville jeg vel sagt de som er under 18 år!
♥ Smurfen ♥ Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 jeg fikk første akkurat etter jeg ble 19! følte meg ikke så ung da, men jeg vet hvordan det er å bli behandlet som en ung mor... jeg har virkelig irritert meg over dette!
Mamma til snart 4 Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 jeg fikk ei lita jente for 3 uker siden er 19 år, blir 20 6.januar. vil vel kanskje si at ja jeg er ung, men føler meg ikke som det. men er enig at 19 år er ungt, men det kommer an på personen også, jeg ser på meg selv som mer voksen enn mange andre i den alderen er;)
Labambie Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Jeg mener også at 18 og nedover er ungt.. Men det kommer jo helt an på hvem man spør tror jeg! Min bestevenninne ble (planlagt) gravid med sin første da hun var 21. Da hun kom til legen på første kontroll, hadde legen spurt hvilken dag det passet at han bestilte abort til henne.. Da hadde hun fått sjokk! Han bare antok at barnet ikke var planlagt siden hun var "ung"...
polarn & pyrene Skrevet 8. november 2007 #12 Skrevet 8. november 2007 Under 18 år er ung mor for min del. Var selv 24 når jeg fikk min første og jeg var ikke ung imine øyne. Følte meg nesten litt gammel.
Brummeline3barnsmor Skrevet 8. november 2007 #13 Skrevet 8. november 2007 jeg fikk første da jeg var 19, nr 2 da jeg var 21 og nr 3 når jeg er 23 å ser meg selv som en ung mor
Gjest Skrevet 8. november 2007 #14 Skrevet 8. november 2007 fikk min første når æ va 19,å den andre når æ va 22 år,prøve no på nummer 3=) ung mor e nok dæm som får unga når dæm e under 18 år vil æ tru=)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 8. november 2007 #15 Skrevet 8. november 2007 Jeg ble gravid med min første når jeg var 21... nå prøver vi på andre mann og jeg ser med skrekk i øynene frem på the big three oo=) hehe, er nå 26... Ung mor for meg er vel 18-19 og nedover.... Ser min søster er kanskje gravid og hun er "bare" 20,5, synest hun er ung jeg=)
loppelaura Skrevet 8. november 2007 #16 Skrevet 8. november 2007 Jeg syns at de under 20 er unge, jeg var 25 ved første mann å skulle ønske at jeg hadde truffet den store kjærligheten noen år før slik eg kunne vert 22 ca når jeg fikk første, men glad jeg ikke var mer enn 25 iallefall. Mannen var 24 ved vår første.
2små*og en på vei:) Skrevet 8. november 2007 #17 Skrevet 8. november 2007 var 20 når jeg fikk min første, og er 21 nå når jeg får min andre( to tette).. syns ikke jeg er for ung, men er jo på en måte litt ung til og ha to små
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 8. november 2007 #18 Skrevet 8. november 2007 Fikk første når jeg var 19 og får andre (om alt går bra, fant ut i dag) når jeg er 21 om jeg har regna ut riktig termin. Ser på meg selv som ung mor men ikke av de yngste.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 8. november 2007 #19 Skrevet 8. november 2007 Jeg fikk min første som 19åring og var førstemann ut i vennegjengen til å få barn. Synest selv at jeg var veldig ung da. Venter nr 2 nå, og det er litt mer planlagt denne gangen, kan man trygt si. Alikevel føler jeg meg kanskje litt ung med tanke på å være tobarnsmor i en alder av (når den kommer) 22. En ung mor, tja.. det er vel et definisjonsspørsmål. En som ikke er myndig enda, vil vel iallefall regnes som ung mor. Men synest i grunn den definisjonen går mer på hvor moden man er når man blir gravid, og ikke på tallet som står på fødselsattesten din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå