Gå til innhold

Uke 24 og svak livmorhals.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg utskrevet fra sukehus etter 2 dagers opphold. Ble lagt inn tirsdag kveld med blødninger og vond livmor. Hodet til ungen lå og presset mot livmothalsen og de fryktet prematur fødsel. Men med sengeleie i 2 dager har kynnere roet seg og jeg får lov til å leve igjen. Fikk i dag bekreftet svak livmorhals. Så nå får jeg ikke lov til å hoppe, løpe, bære over 3 kg eller ha samleie av noe slag.

Jeg må hvile liggende og ta livet HELT med ro. Normalen på lengden på livmorhals ligger p 4 cm og mer. Min var 2 cm på tirsdag. Med sengeleie og at barnet ikke ligger og stanger mot åpning lenger har den økt igjen til nesten 3 cm.

Nå har jeg fått beskjed om at jeg er heldig hvis jeg klarer å bære barnet frem til uke 34. Dette er målet. Men først og fremst å komme meg til januar.

Ble så redd og skremt. Er godt de tar grvide kvinner på alvor. Nå skal jeg inn til kontroller hver 2. uke frem til fødsel, samt skal jeg komme inn med en gang hvis jeg merker nedpress eller plutselige smerter..

Håper babyen min holder seg inne i magen lenge enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LYKKE TIL!

kiipt å måtte ligge i 10 uker, men du får tenke på at det er dyrebar last du har! (for øvrig - de har blitt kjempe flinke på dette med premature barn. Ingenting å ønske seg self, men trygt å vite :-)

Skrevet

takk..

Nå har det virkelig gått opp for oss begge vi snart er foreldre. Skal p 3D om litt under 2 uker, og da skal det meste gjøres klart i løpet av et par uker. Innen jul skal alt stå klart til bruk her hjemme. KLær i kommoden, og vogn og setet skal frem fra boden.. Bedre å være føre var nå ja..

Skrevet

Så bra at situasjonen har forbedret seg:) Du må ha masse lykke til!!

Men må bare spørre, har du merket symptomer på at livmorhalsen din var svak, eller ble det bare "kastet" over deg for 2 dager siden? Mye kynnere osv?

Klem

Skrevet

Har hatt masse kynnere. Vedlig sterke kynnere allerede fra uke 14.. Måtte puste meg gjennom dem som med rier. Ble sykemeldt uke 19 pga bekkenløsning, og kynnerne roet seg da. Så akkurat nå kom det hele plutselig over meg.. Kynnerne har blitt hardere igjen, og vondere.

Jenta jeg har fra før kom i uke 34 pga av tidlig vannavgang, men da var det ikke noe problem med livmorhalsen..

Skrevet

Hei der!

Opplevde det samme med min første. Havnet på sykehus i uke 21, å måtte ta det helt med ro fram til fødsel. De mente jeg var heldig hvis jeg kom til uke 30. Men jenta kom ikke før i uke 36.

Ikke noe særlig å gå å bekymre seg for om noe vil skje denne uka.......

Ønsker deg lykke til!!

Håper alt går bra med dere! :o)

Skrevet

Så bra at du blir godt passet på, og har fått konkrete "regler" å holde deg til. Og nå som du vet hva problemet er, kan du reagere ennå raskere neste gang du kjenner noe. Vi får håpe babyen holder seg inne i magen i mange uker ennå!! Lykke til med redebygging og klargjøring for babyen fram mot jul!

Klem fra

Skrevet

Heia Sfinxen. Dette hørtes skummelt ut. Så bra at det gikk tilbake og at du slapp å bli liggende på sykehuset. Nå må du være flink og ta livet med ro selv om det sikkert er vanskelig.

Er selv konisert to ganger i livmorhalsen for celleforandringer så jeg har litt kortere livmorhals enn de fleste, så jeg vet hvordan du har det nå. Håper du klarer å holde babyen inni der så lenge som til uke 34!! Stå på jenta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...