MartheMor+Lillegutt Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Og vi fikk en positiv og en negativ beskjed. Det positive er at han ved innvendig UL kunne se at jeg skal ha EL på søndag + at jeg hadde frodige eggstokker (noe som visstnok var veldig bra..haha). Det negative var at han ikke var fornøyd med sambos svømmere. Mengden og svømmedyktigheten var bra, men prøven inneholdt for mange umodne celler. Så det som skjer nå, er at han skal levere ny test 3. januar. Dersom den er lik, så vil han søke oss til Haugesund for prøverør med en gang. Og der var visstnok ventetiden bare på 3 måneder. Så nå er vi litt sånn delt følelsesmessig. Vi hadde jo håpt på at alt skulle være bra, men samtidig var det godt å få vite hva som er problemet. Og jeg må bare si at jeg er kjempefornøyd med vår gynekolog i Stavanger, han var bare utrolig flink. Og det siste han sa var: Dere kommer helt sikkert til å få egne barn, bare dere er villige til å gå hele veien. Og det var akkurat det vi trengte å høre. Så vi er fortsatt optimistiske:)
Truseprinsesse Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Er det ikke mulig å bli gravid på den vanlige måten ettersom svømmerne hans er litt umodne? Bra at det er kort tid til eventuelt prøverør da. Og enda bedre at dere kan få egne barn! Det er veldig viktig å være optimtisk. Du må fortelle hvordan det går med den nye testen til din samboer! Lykke til!
Ønskenurk i magen-har født:-D Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Oi. det var jo egentlig flott å høre da. Kunne jo ha vært så mye verre;-) Og nå som prosessen er igang, vet dere. Verste er å gå og ikke vite... Lykke til med prøverør, spennende:-) *klem*
MartheMor+Lillegutt Skrevet 8. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2007 Det gyn sa helt eksakt var: Det vil ikke være noe sjokk dersom du gjør henne (altså meg) gravid, men det er heller ikke rart at hun ikke har blitt gravid (etter 1 1/2 år). Så vi kommer selvfølgelig ikke til å gi opp å få det til med naturmetoden, men vi kommer kanskje ikke til å stresse på samme måte som før. Det som jeg synes at er så bra, er at han allerede i går tok alle prøver som sykehuset i Haugesund krever før prøverør, sånn at alt vil være klart til å søke i januar dersom prøven hans fortsatt er den samme. Så da vil jo den prosessen eventuelt gå raskere:) Tusen takk for lykkeønskninger forresten:)
Ønskenurk i magen-har født:-D Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 :-)Så bra da:-) er jo forsåvidt deilig å stresse ned med den prøvinga og...blir lettere frustrert spør du meg, hehe. Nå vet de jo akkurat hva de skal gjøre og når;-) Spennende, og 3 mnd er faktisk fort da;-) *klem*
livk (nr.3 på vei) Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Hvilken gynekolog går du til i stavanger. Jeg bruker dr Ørn. ER kjempefornøyd med henne, men jeg ønsker en annen gynekologs vurdering også.
MartheMor+Lillegutt Skrevet 9. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2007 Vi har dr Bergh på Madlagården. Han er ganske alvorlig, men du blir også tatt veldig alvorlig og han skjønner veldig godt hvor viktig dette er for deg. Jeg kan absolutt anbefale han. Hvor holder dr Ørn til? Hvordan er hun? Kan jo være det blir aktuelt med en second opinion her også...
livk (nr.3 på vei) Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 Ja, jeg har hørt om han. Mange på jobb som skryter av han. Tror jeg skal få henvisning til Dr Bergh. Dr Ørn har kontor på Storhaug. Kjemeflink dame. Fulgte meg hele 1. svangerskap. Og prøver nå å hjelpe meg med å bli gravid med nr. 2. Men jeg synes alltid det er greit med en annens lege vurdering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå