Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 er 3 mnd siden jeg fødte nå, la på meg 30 kg. etter 3 uker var 15 borte. men de siste 15 sitter som støpt.....fullammer, og trodde dette skulle gjøre at jeg sakte men sikkert skulle få vekk de ekstra kiloene, men neida! trenger ikke de ekstra jeg for å si det sånn.....! kan ammingen enda hjelpe til?eller må jeg godta at jeg er en av de som ikke mister kg pga amming?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Har lest ett sted at det er fra 3 mnd amming er effektiv slankekur. Så kanskje det hjelper etterhvert )
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 ammer selv og vil gjerne gå ned de ekstra kiloene, men på hs sa de at kroppen holder på dette ekstra fettet man la på seg i svangerskapet(ammefettet) mens man ammer.
Fire småtroll Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Jeg begynte ikke gå ned i vekt før snuppa var ca 3,5-4mnd, nå er hun drøye 5mnd og jeg har 2kg igjen til startvekt... Det er jo når ungene blir 3-4mnd aktivitetsnivået øker og de trenger mer næring, hvis du fullammer da trenger de små minst 1liter morsmelk i døgnet! Krever noen kalorier å produsere det... Pass på å drikke nok vann, tenk på all væsken som går til melk, i tillegg trenger du mye for å holde magen i gang og forbrenningen høy. Jeg går tur hver dag, minst 2 timer til sammen (fordelt på minst to turer, en kort og en lang). Tenkte jeg skulle begynne med noen øvelser på gulvet nå, og minske litt på snop og usunne fristelser, i håp om å komme ned de siste to kg før jul. Men når det er sagt er det noen som sliter med å kvitte seg med kiloene før de slutter å amme, fordi kroppen (stoffskiftet) setter forbrenningen på sparebluss så lenge en ammer for å være sikker på nok næring til den produksjonen.
Forskeren Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Jeg gikk ikke ned så voldsomt med amming første gang. Nå hadde jeg 10 kg ekstra denne gangen etter fødsel og trodde det kom til å gå laaang tid, men nå er gutten 5 mnd og tror jeg har gått ned 5 kg siste mnd bare. Så det kan hende det er fra 3 mnd og utover at man går ned... Rart så mange ivrer med den grøten, tror jeg skal holde på ammingen litt til
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Etter å ha ammet i ca 3 mnd fant jeg ut at de siste 5-6 kg (av ca 15) måtte tas av på annen måte. Begynte på sånn mor&barn trening på det lokale treningssenteret. Trener en fast dag i uka og det er kjempegøy for både mor og barn. I tillegg er vi mye ute å går. Kiloene gikk fort av og jeg er lettere og i bedre form nå enn før graviditet. Tror mange sitter i sofaen å venter på at kiloene skal ammes av, men nøkkelen er vel å aktivisere seg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå