tertilus Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Kan jeg stoppe opp permisjonen la oss si 01 juli og avvikle 5 ukers ferie for deretter å starte opp permisjonen igjen???
Gjest Orkideen Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Ja, det kan du. Jeg sendte inn søknaden om jobbpermisjon i går. Da måtte jeg skrive i søknaden når jeg ønsket ferie i permisjonstiden.
Blå + en i magen Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Vil det si at man på en måte forskyver permisjonen? Og får 5 uker lenger permisjon? Jeg tenkte at jeg måtte ta ferien min før permisjonen til våren jeg, men da trenger man ikke det da. Så bra!!
tertilus Skrevet 8. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2007 Det er kjempebra. Da slipper jeg å styre med å oveføre feriedager fra 2008 til 2009. Tror dessuten jeg i utgangspunktet kun kan få overført to ukers ferie.
sydilla Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Det er kun lov til å utsette permisjonen med den lovbestemte delen av ferien, dvs 4 uker og 1 dag. Fikk mail fra NAV om det i går. Se se ellers resten av svaret: 3 uker før og 6 uker etter fødselsen er forbeholdt mor. 6 uker er forbeholdt fedrekvoten. De resterende ukene kan mor og far dele. De kan graderes i forhold til jobb, eller utsettes. Dersom foreldrepengene skal forskyves pga ferieavvikling, gjør en oppmerksom på at det bare er 4 uker og 1 dag som er lovbestemt ferie, og som gir forskyvning i foreldrepengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå