lullen snart 4trollunger :) Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 har vært plaget med kronisk betennelse i ryggen i ca 4 år nå. og før jeg flyttet hit jeg bor nå (har bodd her i litt over ett år) gikk jeg til fysioterapaut 3 ganger i uken. vel over til dagens problem... våknet i dag morges med kjempe smerter i nakken, venstre side av ryggen og venstre skulder. smertene strålte nedover venstre arm og overarmen var helt nummen. dette var såpass vondt at jeg måtte til legen. legen fant ut at jeg hadde en kraftig betennelse i skulderen og ryggen, men siden jeg er gravid så ville han ikke behandle det og ba meg om å spise paracet. (han er av den typen som tror at man kan helbrede verden med paracet, hvis dere skjønner hva jeg mener..) jeg fortalte ham om rygg plagene mine fra tidligere behandling hos fysio osv.. alt står i journalen. jeg spurte om hendvisning til fysio av ham siden dette er en ny kommune, men da lo han bare å sa at han ikke hadde noen tro på fysioterapauter og mente at det kun var bortkastede penger. jeg prøvde å forklare ham hvor mye det hadde hjulpet meg før, men det brøy han seg ikke om. bare spis paracet du... -nei takk!! jeg verker og plages noe fælt med ryggen min. det går utover søvnen, humøret energien min osv. hva hadde dere gjort? er litt rådvill....
~Mita~ Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jeg ville byttet lege på flekken!!! Jeg har kronisk betennelse i skulderen og fysioterapi hjelper meg! Paracet vil ikke hjelpe mot noe annet enn smertene, og betennelsen vil ikke gi seg. Kom deg til en anne n lege å få ordentlig behandling! Det er i hvertfall mitt råd
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 8. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2007 ja jeg tror at jeg må det. kan ikke ha det på denne måten. blir jo gal av det. hehe kan man få henvisning til fysio av JM? hvis det så kan jeg prøve det mens jeg venter på ny lege. (må være litt kresen her i "bygda")
***lilli*** Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Eg hadde absolutt skifta fastlege snararst. Men det verkar jo som du treng behandling med ein gong. Er det eit alternativ å gå til legevakta slik at du treff ein annan lege? Det skulle ikkje vere noko i vegen for det, så vondt som du har no. Forsikre deg om at det ikkje er han som er der. Du kan og gå til fysioterapeut privat utan driftsavtale, men då får du ikkje utgiftene refundert. Eit anna alternativ er å gå til eit fysikalsk institutt med driftsavtale og spørje der kva du skal gjere. Trur dei kan kontakte legen din og ordne henvisning, viss dei meinar at du burde fått det. Lukke til i allefall, håper det ordnar seg for deg!
karhoy Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Siden 1.1.2006 trenger man ikke henvisning fra lege til kiropraktorer og manuellterapauter som etter det jeg kan finne ut en fysioterapaut med etterutdannelse. De kan også skrive ut sykemeldinger. Bare å finne en som har refursjonordning. Jeg visste ikke dette, men oppdaget det etter at legen min hadde henvist meg til kiropraktor. Han ville ikke se henvisningen for han trengte den ikke. Ble litt tatt på senga. Legen visste det jo tydeligvis ikke heller;-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå