Amazone Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Eller, det jeg egentlig lurer på er om noen har beibier som skjønner disse smokkene?!? I god tro kjøpte vi en pakke ortodent før fødselen, ville jo at minien skulle ha det beste selvfølgelig!!! Da vi etterhvert skulle prøve var det rimelig tydelig at dette skjønte hun absolutt ingenting av. Hun prøvde, faktisk, men smokken bare hoppa ut. Hun tar både mam og avent og flaske, og etter et par uker med mam/avent og flaskesmokk prøvde vi ortodent igjen. Med samme resultat. Så ut som hun skjønte at det vare en smokk vi prøvde å gi henne, men det gikk bare ikke å suge på den. Jeg har enda til gode å høre om en beibi som bruker ortodent... Dette er ikke ment som en svertekampanje, altså, jeg er bare nysgjerrig. Synes forsåvidt at det er litt komisk også da. Her har forskere produsert den PERFEKTE smokken på alle måter, men ingen beibier får til å bruke den... hihi...
Kondis som en murstein Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Ja, lurer litt på det selv... Den er jo så bra på alle måter... Snuppa her griner på nesa faktisk ho når vi prøver den!
Annette78 Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Ja vi har det samme problemet som deg. Jeg kaller bare smokken for stresse smokken. Hun blir så stressa og sinna når hun ikke klarer å holde den inni munnen. Jeg har sett at problemer kommer når hun prøver å tygge på smokken, for da smetter den ene kanten på utsiden av gommen og så ramler den ut.
betty74 Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Da er det jo ikke rart den forhindrer bittfeil.... Hvis den er så merkelig at ingen vil bruke den, mener jeg! Hadde tenkt til å prøve den selv, men da tror jeg vi lar være.
Amazone Skrevet 8. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2007 Hehe, er jo litt komisk da. Til alle oss som har kjøpt den hadde samboeren min en god ide; reintroduser ortodentsmokken til ungen når hun skal slutte med smokk! Som eneste smokk, altså
tina_mor Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Hei. Vi har også prøvd denne (fikk den faktisk på sykehuset Lillehammer når snuppa ble født som prematur) Men hun bare spytter den ut og blir sinna hehe Ref fra - www.ortodent.no "Tilvenning Mange barn trenger litt hjelp til å venne seg til å bruke ORTODENT smokk, både om barnet aldri har brukt smokk før, eller brukt en annen smokkvariant. I begynnelsen er det vanlig at smokken ofte faller ut av munnen på barnet, og det kan være nødvendig å gi barnet smokken mange ganger før det finner ut av sugeteknikken. Det anbefales å begynne tilvenningen på et tidspunkt av døgnet der barnet er rolig. Vær tålmodig, og ikke gi opp!""
tobylina Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 Ungen min skjønner seg heller ikke på denne smokken! Hun bruker mam smokkene.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Har prøvd, og som de andre her så spytter han den bare ut
Krokka og prinsessa Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 Snupppa vår er 5 uker, og vil ikke ta vanlige smukker. Og vi har prøvd MASSE! Tenkte å prøve denne typen da i stedet, men har det noe for seg... Har en teori om at den likner mer på en brystvorte, da den ikke går så langt inn i munnen....?? Så kanskje hun tar denne selv om hun ikke tar andre smukker...? Hva tror dere om teorien? Jeg skal prøve iallefall!
sofen78 Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 Hehe, den kommer fort ut igjen ja. Men skal prøve litt til. Minner litt om en rakettutskytning idet han spytter den ut
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Hehe altså den går jo innover da, så den minner vel ikke veldig om en brystvorte. Meningen er vel at de skal ha tunga inni den bulken og dett er dett. Her jobber vesla veldig med den, og spytter den fort ut.
Mammapudding Skrevet 8. november 2007 #12 Skrevet 8. november 2007 Prøvde også den smokken..MASSE, men hun fikk ikke til..så nå bruker hun NUK-smokk:) Har heller ikke hørt om babyer som får til disse smokkene:)
stinelin81-3 smågull Skrevet 8. november 2007 #13 Skrevet 8. november 2007 Vi var på besøk hos besteforeldrene.... og vi trengte en ny smokk. Problemet var at jenta vår bare ville ha silikon smokker en periode. Og de eneste som fantes på dette lille tettstedet var de forbaska ortodent smokkene på apoteket. Det ble en heller slitsom tur..for de dugde ikke i det hele tatt!! he he.. plopp ut!! Så hun fikk greie seg med latex et par dager.. men det var IKKE populært.
{Caro} Skrevet 8. november 2007 #14 Skrevet 8. november 2007 vi kjøpte oxo ortodent smokk før vesla kom til.hun hadde ett stort sugebehov så vi prøvde den tidlig,men hun ville ikke ha den.prøvde da mam i stede.det gikk fint. så for et par dager siden tenkte jeg at vi skulle prøve ortodnt smokken igjen,og jammen tok hun ikke smokken med en gang faktisk!!! hun er nå litt over 4 mnd,og har fått kun flaske den siste mnd. vet ikke om det har hatt noe å si...så jeg vil anbefale å prøve igjen. ikke har hun hatt noe problem med å ta flasken etter dette heller.var litt bekymret for det....
Amazone Skrevet 9. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 9. november 2007 Oi! Grattis!! Da spørs det om vi skal more oss med å prøve igjen i helga da...
Fleebie Skrevet 9. november 2007 #16 Skrevet 9. november 2007 Vi fikk noen ortodent smokker som en gave da lillegutten ble født--han spyttet dem ut hele tiden og vi ga opp. Men da han var omtrent 6 ma. gammel var vi inne i smokke-krise--klarte ikke å finne smokkene rundt huset--så vi kokte disse ortodent smokkene og gutten klarte fint å bruke en. Tror ortodent smokker er egentlig egnet til litt eldre babyer, når tennene er der eller på vei.
Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 9. november 2007 #17 Skrevet 9. november 2007 Vi har også prøvd ortodent, men her kommer de bare ut igjen! Tenkte at det kanskje var fordi han nå er vant til vanlige smokker. Kan jo være som en sier over her at de kanskje er mere egnet når barna blir eldre og tenner er på tur.
Yrha Skrevet 9. november 2007 #18 Skrevet 9. november 2007 Gutten vår tar ikke noen smokker, men ortodent-smokken er kjempegod i tygge på når gommene er vonde!! Han gnir kanten fram og tilbake over gommene, lager masse lyder, og storkoser seg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå