Gå til innhold

Dere som skal ha jente???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Hei, idag var jeg på samtala på sus angående fødsel og ble litt beroliget angående det, men fikk samtidig en ul der babyen vår ble målt:) Det viste seg at hun var ca 2,5 kg nå som jeg er i uke 33+5 og ble estimert til å ha en vekt på 4 kg ved fødsel. Jordmor regnet at hun lå 16% over gjennomsnittet. Hvordan er det med dere andre, noen som har vært å målt fosteret? Har igrunnen spist veldig variert men har hatt kick på cola og sjokolade, kasnkje det var det som gjorde utslaget, spesielt den siste tiden har det vært vanskelig og holde seg borte fra sjokoladen:) Men så er noen barn ment til og bli større mens andre små... Alt var i orden og hun så veldig frisk og fin ut så det er jo det viktigste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed om at hun komtilå veierundt 3800 ved fødsel..veide 1700 i uke 29

Skrevet

Jeg fikk målt begge barna mine til å bli store barn. Var på ultralyd pga fare for seteleie med førstemann og da sa de at han sikkert kom til å være over 4 kg. Med datteren vår var det samme mål, men da var vi inne for å bli satt i gang før termin. Ble ikke satt i gang denne gangen, en uke før termin fordi alt stod bra til med meg og babyen, hadde ekstrem bekkenløsning da......ble satt i gang 12 dager på overtid!!

Begge to veide 3430 gr når de ble født og var bare helt gjennimsnitt altså. Tror de ofte kan ta feil jeg!!!!!

Skrevet

De der vektestimeringene har vel en feilmargin på +/- 10% har jeg hørt, så det vil jo si at det kan like godt være ei jente på 3600 gram ved fødselen:)

Det er litt tidlig med meg enda, er kun 29+6, og babyen er 1500 gram så vi på ul i går.

Skrevet

I mitt forrige svangerskap hadde jeg hyperemesis, og det var ikke mye næringen jeg fikk i meg. Allikevel fikk jeg en stor gutt på rett over 4 kg. Han var ikke overvektig, bare lang og kraftig i benbygningen. Tror ikke det nødvendigvis har så mye å si hva man spiser, ligger nok mer i genene. Vær glad for at du får en sunn og frisk jente du! Ironisk nok har jeg denne gang (som jeg har følt meg frisk og fin i hele svangerskapet) en liten jente i magen som ikke klarer å ta til seg den næringen hun trenger, så fødselen må sannsynligvis settes igang før tiden... Bedre med stor enn liten spør du meg!

Skrevet

jeg var + 7% sist jeg sjekka.. det var vell i uke 34. er i uke 39 nå.. da sa han rundt 3700 g ved fødsel..

Skrevet

Var på ul for en uke siden - da 36+0. Fikk beskjed om at hun så ut til å bli ca 4.2 - 4.3 kg ved termin. Fikk en gutt på 3.9 kg for 6 år siden og sleit fælt med å få ut han, så fikk litt hetta. Men skal inn 2 dager på overtid om ikke noe har skjedd for å måle på nytt. Håper hun kommer før, jeg. Greit at hun er sunn og frisk, men hun skal ut og, da.....

Skrevet

snuppa mi veide 2,2 i uke 32, fikk ingen estimering av fødselsvekt da, men på jm kontroll i går, gjetter jm at jenta veier rundt 3,5 nå..

og har praktisert lørdagsgodt-regel her i huset, så vi håper ikke på en stor baby, akkurat!

Skrevet

JM sa til meg at jeg kom til å få ei jente på mellom 3,5 og 4 kg. Hun kom ut, og var bare 3,3 kg :)

Skrevet

Jeg var på 3D ul i uke 28+3, da veide hun ca 1300 og ble målt te ca 3800 ved fødsel..:)

Skrevet

Hvor får man målt sånt? Det hadde vært interessant å se hvor stort barnet vil bli.

Var på ul for å sjekke morkaka da jeg har hatt mange blødninger og det har vært mye frem og tilbake. Mannen sa at jenta er god og rund i magen sin...kanskje jeg får en stor unge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...