Gå til innhold

Baby i svømmehall????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe tilbud om babysvømming der jeg bor, men er veldig glad i å være i svømmehall selv noen ganger. Går det an å ta med en 2-3 mnd gammel baby i bassenget, synes dere? Vil jo gjerne at han skal venne seg til vannet etc.Vannet er forresten ekstra oppvarmet her pga handicapsvømming.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring dem å spørre hvor varmt vannet er. Det bør vel være 33-34 grader.

Er det det så ser jeg ikke noe i veien for å ta han med i bassenget.

MEN, ikke dykk han selv uten undervisning. Det krever trening og spesiell teknikk som må læres. Det er ikke bare å dra de under vann og håpe på det beste. :-)

Skrevet

Vannet er såpass varmt ja. Nei, dykking får vi nok holde oss unna, gitt. Bare kose oss og plaske litt:-)

Skrevet

Da sier jeg bare god tur. Gå forsiktig ned i vannet de første gangene og la han få tid til å fordøye dette nye som skjer så han ikke blir redd. Det er veldig koselig med baby i basseng. Snuppa her ELSKER det. Kos dere i bassenget. :-)

Skrevet

Bare husk på at barnet er mett og ikke trett når du går i bassenget. Da får de en dårlig opplevelse. Barnet blir ekstra sulten og tørst etter en økt i bassenget. I tillegg tisser det kjempe mye den påfølgende natten (det gjør mitt barn) + at det kan sove litt urolig pga de bearbeider inntrykkene, men helt ufarlig. De fleste elsker jo vann,så kos deg. Synd du ikke har tilbud om babysvømming, men bra at du har tilgang på basseng likevel.

Kos dere og nyt det!

Skrevet

Jenta vår skal snart begynne på babysvømming, og i papirene vi fikk derfra står det at de anbefaler at man tar med barnet i dusjen noen ganger hjemme så det venner seg litt til å dusje samt litt vannsprut. Det andre var at man senket temperaturen litt på babyens badevann så den ble litt vant med å være i kaldere vann. Håper dere får det gøy i bassenget! Jeg tror det er en deilig måte for de små å få beveget seg på, så fritt og lett liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...