tina_mor Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Hei. Er det noen her inne som har hatt min minsten på ferie til Thailand?? Noen steder og anbefale for en liten familie?? Vi tenkte og reise til høsten /vinteren og da er snuppa 1,5 år
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Dere har ikke vurdert Malaysia da? Litt dyrere, men mye bedre infrastruktur, renere, bedre helsevesen, mer uberørt av turister og litt mer eksotisk? Bare et lite tips *s*
tina_mor Skrevet 8. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2007 Ja hvorfor ikke:=? Godt forslag. Vært der selv med små barn??
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Nei det har jeg ikke men ønsker å dra )
simbax Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Hei! Anbefaler absolutt å reise til Thailand med små barn. Vi har selv vært der mange, mange ganger før vi fikk barn, og var der igjen for noen uker siden.... Giftet oss der faktisk, og hadde med barnet vårt på 14 måneder og nærmeste familie og venner;-). Skal man ha med seg et lite barn på en så lang reise, er Thailand et av de beste landene å reise til, synes jeg. Det er mange fine steder der, og i forhold til at du skal ha med deg barn, ville jeg kanskje ha valgt koh samui eller phuket. Dette fordi de har gode sykehus om det skulle skje noe..... (Bangkok international hospital er å anbefale.) Flyturen gikk også veldig, veldig bra. Ikke nok med at turen egentlig tar 13 timer, så hadde selvfølgelig apollo rotet noe skikkelig med billettene våre, sånn at tuen tok 23 timer istedet. IKKE bestill fra Apollo hvis dere vil ha ferid pakke. Bestill enten rutefly selv, og ordne bungalow når dere kommer ned, eller hjemmefra på nett, ELLER bruk ving eller noen andre.......... REIS;-)..........
Bea- Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Ikke reis.. var i thailand med jenta mi i sommer. Fysj for ett turistland spør du meg. Det ligger tett i tett med turister over alt. Pristene har blitt skrudd opp med 200prosent! Helt sykt. En øl kosta rundt 25kr liksom! Alle absolutt alle skulle ta på jenta mi hele tiden, ikke rart hun ble syk til slutt.. Skal du ha fine strender å masse masse turister så kan du reise te gran canaria eller noe.. Er jo omtrent likt! Ville heller vurdert andre plasser. Mexico kansje:) Thailand var noe dritt spør du meg. Var i koh samui, hua hin og bankok! Bankok var et tabu og reise til med en baby. umulig og komme fram med vogn. eneste fremkomstmiddelet som var brukenes var tukk tukk og det var jo rene selvmordet og sette seg oppå! Gleda meg til å reise hjem!
simbax Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Sant at det har blitt et turistland, men det er jo Spania (Gran Canaria) også, spør du meg. I Thailand setter de barn høyt, og dette medfører at du får masse oppmerksomhet når du har med deg små barn, så hvis du ikke vil være et sted hvor barnet ditt får mye positiv oppmerksomhet, så bør du nok ikke dra dit.... Mexico hadde jeg ikke tatt med meg et lite barn til. Jeg har selv bodd både der og i Guatemala i 2 måneder, og helsevesenet er ikke så veldig bra, samtidig som det er et av de landene hvor det er mest sykdom ndg mat (bakterier). Ligger faktisk på linje med India ndg, bakterier i mat... Men flott land, misforstå meg rett:-)....
flypapir Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Hei! Jeg har ikke reist til Thailand med små barn, men vi skal dit nå ijula. Tulla blir to i januar, men håper vi får en finfin tur uansett. Skal være i cha-am,ca 3 timer utenfor bangkok. Gleder oss masse! Nøler ikke med å reise dit med barn. Har bodd i Bangkok i 15mnd før, og vært tilbake mange ganger etterpå. Føler meg veldig trygg der. Det er mye turister i Thailand, folk har jo oppdaget stedet de siste årene.Men du må jo ikke dra til de verste turiststedene hvis du ikke er noe glad i det. Jeg tenker at det blir slik man gjør det til selv. Ett annet stort pluss med Thailand er helsevesenet der. Dersom noe skjer, finnes det private sykehus som er MYE bedre enn norske. Disse dekkes av forsikringen... Er greit å vite når man er på langtur med de små. Har også bodd og jobbet som reiseleder på gran canaria. Jeg liker det stedet også jeg da, men ville anbefalt Thailand fremfor Spania hvis du orker den lange reisen. Ser også at noen anbefaler Malaysia her. Malaysia er HELT FANTASTISK!! Broren min bodde i Kuala Lumpur en periode (med tosmå barn). Gikk veldig bra. De reiste mye på helgeturer ut til de nydelige øyene der. Malaysia har nok ikke likemye turisme som Thailand, selv om det er en del også her. En annen fordel (slik jeg ser det) er at i Malaysia er de fleste muslimer. Dermed slipper man å se mye av den prostitusjonen ol som det finnes en del av i Thailand... Ting er litt strengere,men det kan kanskje være greit når man reiser med barn?! Vil hvertfall ønske deg en god tur samme hvor dere velger å reise!
tina_mor Skrevet 11. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2007 Takk for masse gode råd:) Tror nok vi velger Thailand neste år. Tror nok ikke det er noe bedre på Kanariøyene nei hehe - der kan man iallefall snakke om turistmaskiner - Men sånn er det bare - God tur til dere som skal reise nå før jul - nyt det og kos dere Gi oss en liten rapport når dere er tilbake da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå