A:1977 Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Er nøtter ellergifremkallende eller kan babyer gis peanøttsmør på brødskiva?
MiniBassen Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Tror ikke nøtter er det beste du kan gi til poden! Mener det er allergifremkallende, ja...
Gjest Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Allergifremkallende og salt, ikke det beste pålegget å gi nei.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Hvis spørsmålet ditt er seriøst bør du lese på om allergi. Nøtter er noe av det mest allergifremkallende du kan gi en baby. Og peanøtter er noe av det verste hvis man er allergisk. Mange allergiker får pustevansker hvis de får i seg peanøtter. Pluss at det er jo utroligt klissete og vil mest sannsynlig fastne i gommen/halsen på baby og det kan ikke være bra
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Hvorfor skal du gi peanøttsmør til en baby?
A:1977 Skrevet 8. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2007 ah, glemte i farten at det er salt...
A:1977 Skrevet 8. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2007 er vegetarianer. holder på å lese om pålegg til babyer, og det anbefales stadig å gi leverpostei, makrell i tomat osv.
Lystpåentiljeg Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Spiser ikke vegetarianere fisk heller? Trodde bare det var rødt kjøtt jeg )
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 Så siden du er veggis, skal barnet ditt også bli det? Når jeg tenker meg om så har du helt rett, det er jammen ikke mange pålegg som ikke kommer fra dyr - og de som er, er sukkerholdige og veldig søte. Ulike typer mos da? Pære, eple - uten mye sukker....går det an?
meg & to små vampyrer Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 Hva med hummus av kikerter, sesampaste og litt hvitløk? Det må da være proteinrikt og bra? ungen trenger jo proteiner og får den ikke kjøtt, må du jobbe ekstra hardt for å gi den riktig næring:)
meg & to små vampyrer Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Om man er vegatariner spiser man vel ofte ikke fisk eller kjøtt. Mange som er sånn mellomting.. Og veganere spiser ikke egg, melkeprodukter og en del andre ting også...
rødhette* Skrevet 8. november 2007 #12 Skrevet 8. november 2007 Hvis du ikke er veganer, kan du jo gi smøreoster og prim på skiva. Nøtter og sitrusfrukter anbefales det at man venter med til ungene er min. 1 år, helst 3 år, fordi det er stor sjanse det vil fremprovosere allergi. Så anbefaler deg å vente så lenge som mulig med det.
Nickeguri Skrevet 8. november 2007 #13 Skrevet 8. november 2007 Nå har du vel allerede fått svar angående peanøttsmør.....En god del barn er allergiske mot peanøtter når de er små, men kan vokse det av seg. Noen er svært allergiske, og det kan få alvorlige følger å gi dem nøtter når de er så små. Du kan jo ta deg en tur innom en velutvalgt helsekostbutikk. Der finner du tofu, for eksempel. Du finner nok en del andre alternativer også, vil jeg tro. Smart Club har også en flott helsekostavd i butikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå