Gå til innhold

Hvordan kjennes det ut i det brystbetennelse bryter ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er på vei liksom, stikker litt ekstra i puppene i dag også tror jeg kanskje jeg har ørlitegrann feber...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gangene jeg har hatt brystbetennelse så begynte det med at jeg fikk vondt i bryst, det ble hardt og rødt, jeg fikk feber og feberkrampe. Første gangen jeg fikk det var det ikke så gale, men andre gangen ble jeg lagt inn på sykehuset i 1 uke, så det er vel litt forskjellig. Kommer vel ann på hvor hardt man blir rammet av det.

Skrevet

Trenger ikke være så himla vondt i starten, ei heller trenger du å ha feber eller at brystet blir rødt.

Hos meg var det en kul som bare ble større og større til den til slutt hadde "spist opp" all plassen inni brystet. Alle (ammepoliklinikken, ammehjelpere osv.) trodde det "bare" var tette melkeganger, så innin det ble oppdaget at det var betent hadde det gått 5 uker! Jeg måtte mase meg til UL og dren (som ikke hjalp fordi det hadde lagt seg i flere abcesser) og endte i operasjon.

Så, kom deg til lege, bli undersøkt og få antibiotika.

I tillegg bør du følge det som står av råd rundt tette melkeganger og brystbetennelse inne på www.ammehjelpen.no

Så i bunn og grunn, det er ikke alltid man "vet det" når det er betent.

Den oppfatningen har ødelagt ene brystet mitt! (kan ikke btukes til amming mer og er halvparten så stort som det andre.)

Ikke meningen å skremme deg, i 99,99 % av tilfellene er det jo greit å behandle. Men det er lurt å handle raskt når man har mistanke om betennelse.

Skrevet

Ja uansett om det er "bare" begynnende eller om det er betent, så må det følges opp. Jeg skrev ikke fullstendig info her, men jeg la inn en link som det står på. :-)

Skrevet

Hvis barnet har trøske (sopp) kan d i noen tilfeller bli sopp på/i brystvorten. Dette kjennnes ut som ubehagelig stikking brystet! .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...