MiniBassen Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Lager dere adventskalender til deres minste? De mellom 1 og 2 år? Jenta mi er 15 mnd og jeg lurer på om jeg skal/skal ikke lage... Uaktuelt for meg å putte slikkerier i hver eneste gave, men samtidig blir det vanskelig å lage en kalender med leker i... Eller... Kanskje jeg kan ha noen småklær i noen gaver... Hmm... Kanskje jeg skal lage en kombinasjonskalender... Annenhver til samboer/barn. Tjah! Kanskje d... Vel, da har jeg visst ikke noe spørsmål til dere likevel! Meen... Poster innlegget likevel, jeg... : ) Gleder meg til jul!
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jeg har ingen planer om å lage iallefall. Han er bare 13mnd nå så han får jo ikke noe ut av det uansett.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Jeg broderer kalender til lillegutt her. Han er nesten 18mnd nå og kommer ikke til å få noe særlig godterier i kalenderen, Har kjøpt en boks med duplo klosser som han får noen av hver dag. Så får han en skikkelig duplo boks med litt forskjellig bygge greier i på julaften
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Gutten vår kommer til å få en vanlig sjokoladekalender,lager med egene pakker til neste år,han blir 18mnd.
så var vi 4 Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 min gutt er 1,5 år i desember og han får adventskalender. Men blir å ha en pakke i en sånn nissesokk i stedet for å henge opp en vanlig kalender, så slipper vi krangling og han får det litt spennende med å plukke presangen ut selv av sokken. Blir å ha duplo, bøker, rosinesker, dvd'er og sånne småting i den.
Julie*sin*mamma:-) Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Min Jente som er nesten 14 mnd skal få julekalender... Julie sin bestemor broderte en kjempe fin julekalender i fjor som jeg skal henge 24 pakker på... Alle skal inneholde duplo klosser. Julie har dilla på duplo, og i helgene skal hun også få en lite pakke med rosiner... Synes det er stas jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 jeg har en liten på 14 mnd. Han trenger jo egentlig ikke noe kalender, men jeg tenkte jeg skulle lage en, bare fordi jeg syns det er litt gøy selv. Første barn osv.. Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe little people julekrybbe, og pakke inn del for del.. det kan bli et artig leketøy som vi kan ta frem hver jul! Lille gutten elsker jo little people leker!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Har tenkt å kjøpe en billig togbane (sånn Brio el. lignende) og legge en skinne eller en togvogn for hver dag. Ja, han har fullstendig togdilla....
*bolla pinnsvin* Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 Niks, skal ikke lage. Gutten vår er bare 16 mnd nå og kommer ikke til å skjønne greia. Adventskalender har jeg derimot brodert (maaaaasse jobb, puh...), så den ligger klar til neste år
Honningmelon Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 Jenta mi skal få, men det er kun fordi storebror skal få. Syns liksom at hvis han skal ha, så skal hun ha (pakkekalender). Men, hadde det ikke vært for det, så hadde jeg ikke laget kalender til henne. Hun skjønner nok ikke bæret :-)
snuppsi blir storesøster Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 nope! Tror det bare blir vanskelig for henne å ikke få åpne alle gavene. Gruer meg allerede til julaften hvor det ligger pakker under treet og hu ikke får åpne dem med en gang. Har ei jente som er meget glad i pakker og blir veldig fort sinna og lei seg=)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Småtten her er 19 mnd nå, og han skal få kalender med gaver ja. Regner med det blir litt knuffing og mas om mer enn en gave til dagen, men det får jeg stå i:-) Storebror får kalender, lurte på om de skulle få en gave annen hver dag, men tror jeg må ha en til hver...
Puselure Skrevet 11. november 2007 #13 Skrevet 11. november 2007 Poden vår på 21 mnd skal få kalender. Jeg holder på å brodere en til han. Skal ikke inneholde godis, men skal pakke inn litt gårdsdyr og andre småleker til han. Mulig han får en strømpebukse/body en dag også. Ikke noe kostbart.
Gjest Skrevet 11. november 2007 #14 Skrevet 11. november 2007 Planen min var å lage ein der eg pakket inn forskjellige bruksting og litt leiker, men eg utsetter det til neste år da tulla ikkje skjønner så mykje av det i år, ho blir 19 mnd.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #15 Skrevet 11. november 2007 Fatter ikke at dere gidder å styre med dette når barna er så små? Gutten vår er 22 mnd,vi skal vente til neste år+at han bare skal få noen få (fine) julegaver. Vi skal lære han det å være takknemlig (selv om han ikke får 20 pakker) Han skal IKKE skjemmes bort med ting,men med kjærlighet:)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #16 Skrevet 11. november 2007 Jeg har en på 7 år og en på 18 mnd, og jeg kommer til å lage til begge. Her blir det gjort likt pga at han største får, hvis jeg bare hadde hatt hu på 18 mnd hadde hun ikke fått. Lurer på å lage kun en slik at de får åpne annenhver dag....
lifa og Eline Skrevet 12. november 2007 #17 Skrevet 12. november 2007 Vi har kun en som vil være drøye 22 mnd. i desember og hun er for liten til å skjønne noe av det. Vi venter enten ett eller også muligens 2 år før vi innfører julekalender.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #18 Skrevet 12. november 2007 jeg tenkte å lage en i år, enda hun bare akkurat har blitt ett år:) dete r så mye hun trenger- ullsokker,småleker, ullue,votter osv. jeg tenkte at jeg kunne putte litt sånt i noe dager, ellers blir det litt småleker, kanskje en rosineske eller to. elsker å lage julekalendere, så klarte ikke vente lenger.
Fugl Phøniks Skrevet 13. november 2007 #19 Skrevet 13. november 2007 Sønnen vår på snart 22 mnd skal få julekalender. Grunne til at vi begynner så tidlig er at han har en storesøster som er hos osss første uken i desember ( hvert år - bor langt unna). Vi har alltid hatt en kalender til henne. Vi kjøpte inn røde store fløyelseposer på Ikea ( 19 pr stk) Disse kan snurpes inn på toppen. Hnag deretter nr lapper på hver psoe. Posene henges opp der det passer best. Et år hadde vi dem langs gelenderet i trappen opp til 2.etc. Sammen med grangilender og små julelys ble det skikkelig julete.. :-) Nå har vi flyttet derfor henger vi posene rundt en døråpning på kjøkkenet. Oppe i posene skal vi ikke ha godteri, men små ting. Til sønnen vår har vi tenkt til å kjøpe ett sett "kjøkkenutstyr". Dvs plast mat, kopper, kjeler o.l. Vi deler bare settet opp og putter en ting oppi av gangen. Han elsker mat og leke kjøkken.. Til jul skal han få nettop "kjøkken". Til hans store søster vet jeg ikke hva det blir i år - pappaen ordner opp før hun kommer. Gleder meg til å se de to gode to åpne kalender sammen om morgnen. Når hun er hos oss pakker vi inn hver ting til dem, for å skille tingene oppe i posen. Ellers er dette ikke nødvendig. Personlig er jeg ikke tilhenger av sjokolade før frøkost.. men det kan vel hende at jeg bøyer av ettersom årene går .. ;-)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 13. november 2007 #20 Skrevet 13. november 2007 nei herregud..det skjønner de ingenting av likevel. det var viktigere for meg når jeg fikk jentungen
Hildemor fra vest Skrevet 14. november 2007 #21 Skrevet 14. november 2007 Trenger ikke være enten eller..Jeg synes julen er en tid for å skjemme hverandre litt ekstra bort med både gaver og kjærlighet ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå