Gjest Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 ...hva synes dere om den uttalelsen? Var tatt opp i går? på godmorgen norge...mulig det har vært diskutert allerede. En søvnekspert ( Karin Haug) som fikk korreks av Gro NYlander, og jeg var svært ening med henne i at spedbarn skal få lov til å kose seg i mammas/foreldrenes seng den første tiden.. GJort det med alle mine 3 de første ukene...og så flyttet dem over i egen seng når de har begynt å bevege på seg...har had dem på samme soverom MINST det første leveåret.. Lettere å fange opp faresignaler med barna nært. HUn har nok mange gode råd også...men ikke alt man skal ta til seg... Her er link til nettpraten: http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/gmn/article1400543.ece
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Støtter Nylander i alt hun sa!
Gjest Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Å hva er det å være KONSEKVENT til en liten 4 1/2 mnd gammel baby da??? Verste jeg har hørt..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Hos oss har "sengen vært hellig". Dvs de første ukene når jeg var borte av søvnmangel på morrakvisten når snupp ikke sovnet av seg selv etter nattamming fikk hun ligge i senga mellom oss. Ikke for kosens skyld, mer av "praktiske" grunner. Da lå hun rolig nok til at vi voksne fikk sove/duppe. Men av hensyn til alles søvn har snuppa blitt lagt i egen seng hver dag, og flyttet på eget rom da hun var 12 uker. Det har fungert veldig godt for oss 3. Men det er jo helt klart at så forskjellige som vi mennesker er så er det ikke noen fasitløsning.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Hvem sier sengen er hellig? Orker ikke klikke på linken, da henger alt seg her.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 JOda greit mnok det..her sov vi godt med vesla mellom oss både jeg og samboren. ENdel frykter de ikke får ungene utav senga eller soverommet for den skyld, men det har gått greit her. 2åringen delte rom med oss helt til un var 17mnd ( 2 mnd før hun ble storesøster), det gikk helt smertefritt og hun sov godt første natten. Det samme med storebroren som først fikk eget rom som 2 åring. MInsta sov hele natta fra hun var et par mnd av seg selv..men det kosta litt i forhold til at melkeproduksjonen min gikk ned og jeg måtte starte med mme i tillegg...
Gjest Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 Søvneksperten svare det..i forbindelse med et par av spørsmålene hun fikk på nettpraten..bla annet ang en 6 uker gammel unge!!!
nati, knotten & lille karamell Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Det er vell opp til hver enkelt det. Her ville den lille på eget rom da han var 4 mnd. Han våknet når vi la oss, hvis vi snudde oss, hostet osv. Når han kom på eget rom sov han plutselig hele natten igjennom.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 Jaja, fint man ikke trenger være enig med henne da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå