Gå til innhold

For tidlig med nattavvenning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har akkurat passert 3 mnd. Gir henne MME i 20-tiden så sover hun til 03-04-tiden og jeg ammer henne. Våkner i 7-tiden og ammer henne og vi sover da i samme seng videre til hun våkner av seg selv i 9-tiden. Men synes det er SLITSOMT med amming på natten. Det har vært værre før, hver 3. time. Hun er stor og god og ligger godt over vekstkurven sin. Vi har jobbet med henne for å få henne til å hoppe over noen måtider ved å gi henne smokkk flere ganger. Det har fungert hittil. Men hva nå? Nå står vi på stedet hvil og jeg er UTROLIG avhengig av mye søvn, hvis ikke fungerer jeg dårlig... Erfaringer? Tips til nattavvenning videre? BEgynne med grøt? HELP!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våkner hun helt skikkelig i 3-4tiden? Dvs at dere har prøvd smokk og det ikke var godt nok for henne? Snuppa sluttet med mat på natta rundt 9 uker, men da var natta bare fra 23-0630. Etter hun sluttet med nattmaten (dvs sov "rundt" 3 netter på rad - etter det var vi standhaftige på smokken et par,tre dager til så var det gjort) begynte vi heller å strekke natta litt og da hun var rundt 3-5 mnd var natta fra 19-07 uten mat og oppvåkninger. Men var mye smokkgåing i den tilvenningsfasen altså. Eller avvenningsfasen mener jeg.

Skrevet

Prøver med smokk 3-4 ganger men hun blir bare mer utålmodig... Men klarer kanskje å utsette ammingen 30-60 min. Tror du at det hjelper med å utsette det slik fremover? Og, ja hun våkner nesten skikkelig... Vi har lagt henne på eget rom allerede pga av mye lyder.

Skrevet

Du må ikke begynne med nattavvenning når hun er så lita.

Amming hver tredjetime eller mindre er helt normalt. Selv ammet jeg mye oftere...

Gå inn på ammedebatten, så får du sikkert gode svar fra ammehjelperne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...