Gå til innhold

kom akkurat fra jordmor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen har lagt seg i hodeleie og jeg er 30 uker på vei. Er det sånn at det forblir i hodeleie nå frem til fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme lurer jeg også på..fikk samme beskjeden igår...

er 31 uker på vei:)

Skrevet

Det gjør min baby også. Jeg er i uke 29. De sa at det ikke var sikkert at baby ville forbli i den posisjonen, men mest sannsynlig ville den det.

Skrevet

jeg lurer også på dette, og er det farlig å onanere da? med vibrator på klitten?

Skrevet

Hodeleie betyr at babyen ligger med hodet ned, men den kan snu seg hvis hodet ikke er festet. Hodet pleier å feste seg ganske tidlig på førstegangs fødene i forhold til andregangs

Skrevet

hva er tidelig hos førstegangsfødene da??? :)

Skrevet

men hva med samleie og vibrator utpå?? Ingen som gjør det?

Skrevet

Selv om babyen ligger i hodeleie eller om hodet er feste så kan du ha samleie!!!

Skrevet

Heisann! Jeg er tredjegangs i uke 30, og her har han ligget i hodeleie siden uke 24 i alle fall. Mine to andre barn la seg også med hodet ned på den tiden, og de ble liggende sånn frem til fødselen. De snudde seg jo rundt fra side til side, men hodet ble liggende ned. -Så jeg tror nok det er stor sannsynlighet for at det samme skjer nå også.

Skrevet

Babyen kan snu seg helt til den er festa, akkurat som setebarna kan snu seg helt frem til termin.

MEN; når de først har lagt seg med hodet ned, blir de som regel der da! Så det er et godt tegn!!

Skrevet

PS man kan ha samleie fram til vannet går. Hvis man har samleie etter det kan det være fare for at det oppstår infeksjon.

Skrevet

Jeg skal ha nr 2 og var hos jordmor i uke 28 og da hadde babyen snudd seg med hode ned;-)

Hun sa at dette aldri var noe sikkert tegn på at den kom til og bli sånn frem til fødsel, men som regel så fant de seg en yndlingsstilling og ble der..

Og siden dette er nr 2 så er det ikke snakk om at de sikkert fester seg heller;-)

så får håpe de liker seg i den stilling og blir der..he he

Skrevet

tror alle min ehar lagt med hodet ned fra ca uke 28, men aldri festet seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...