Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart to uker på overtid og var hos legen i dag. Babyen har vokst mye bare siste uka så nå har jeg helt panikk for å føde! Han blir godt over 4 kg og jeg er redd for komplikasjoner, at han skal sitte fast eller at jeg revner fullstendig. Hadde egentlig gledet meg til å føde og syntes det var spennende, men nå er jeg bare skremt!

Føles så unødvendig å gå disse dagene på overtid. Hvis han bare hadde kommet til termin så hadde han vært "normal". Nå må jeg føde en kjempebaby og jeg blir så frustrert og irritert på han inne i magen. Hvorfor ligger han bare der inne og blir større og større?? Er ikke noe kos å kjenne ham sparke lengre og er redd for at jeg skal "hate" ham når han kommer ut.

Dessuten lurer alle på hvordan det går og jeg føler at det er noe feil med meg som ikke klarer å få ut denna ungen. Alle andre føder jo, hvorfor klarer ikke jeg det?

Beklager sutrete innlegg. Vet dette er mange irrasjonelle tanker og antagelig er det en del hormoner som spiller meg et puss, men ble bare så fortvilet her og gråt og gråt.

Noen som har liknende følelser, trøstende ord eller har født en stor baby som førstegangs og likevel hadde en ok fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt greit for deg å føle det her... Forstår deg godt jeg!

Skrevet

Jeg har født et stort barn på godt over 4 kg - og fødselen var kjempelett :)

Hadde ingen smertestillende, prøvde ikke engang lystgass. Barnet kom etter noen få pressrier, og det var - æresord - ikke ille i hele tatt!!

Jordmor sa etterpå at det var et klassisk eksempel på at det ikke er størrelsen på barnet som avgjør hvor "vondt" det er å føde.

Lykke til - dette går så bra så :)

Skrevet

Tusen takk begge to :o)

Er lettere til sinns allerede. Hjalp litt bare å skrive det ned også.

Skrevet

Mellomste jenta mi var 4545gr og den fødselen gjekk som en drøm, fødte på 3,5 time.......Sydde ikkje, hadde ikkje ei skramme! Eg er ikkje spes stor heller, 164 cm på strømpelesten

Skrevet

Jeg gikk 14 dager over termin og han var 4158 g . Fødselen min tok ganske lang tid (32 timer) men det hadde visst ingen ting med at jeg fikk et barn større enn gjennomsnittet. Hadde lystgass og epidural som smertestillende noe som var helt supert for meg . Jeg gikk store deler av svangerskapet og grudde meg for å revne, men hadde jeg vært klar over at jeg ikke ville merke det noe særlig så ville jeg vært langt mere rolig før fødselen. Hadde ingen smertestillende under pressriene da epiduralen sluttet å gi virkning en stund før, fikk ikke påfyll for å ikke stoppe pressriene . Men hadde en superfin fødsel selv om barnet var stort og jeg revnet og måtte sy en del. Denne gangen bare gleder jeg meg. Masse lykke til :)

Skrevet

Sistemann var 4,3 om jeg ikke husker feil,det gikk så lett så. Ute på en blunk. Tror det har mer med plassering å gjøre, samt hodeomkrets jeg. ikke vær nervøs du!!!!

Skrevet

nå fikk ikke jeg noe stor baby da, kun 3166gr, men jeg var innstilt på stor baby siden meg å mine søsken har ligger på 4260 til 4630;) kommer ikke anpå hvor mye babyen veier, trur det er hodeomkretsen, men skal ikke si sikkert. min mor sa vertfall at det var ikke noe i det hele tatt, jeg synes selv ikke at fødselen var noe, kunne født 1 unge til dagen, var riene som var vondt for meg, å trykke ut en unge er bare deilig i motsetning;)hehe

det går nok kjempe bra, ikke bekymre deg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...