Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Dersom man er gravid på ny(to tette svangerskap) og mistenker at kroppens lager er nesten tømt... hva slags prøver kan man ta hos legen? og hva slags vitaminer er det første som blir mangelvare i kroppen? jeg har begynt å ta noen tabeletter som heter "Gravid".. ulike vitaminer+folat. Hjelper disse mye, i tillegg til vanlig kost? Evt andre ting jeg bør ta? Kan man bygge opp lagrene mens man går gravid eller er det for "sent" når man først har blitt gravid.. hvor lang tid bruker kroppen på å fylle opp igjen? Redd babyen skal få for lite næring i magen min.. jeg har allerede gått ned 8kg siden sist svangerskap(8mnd siden) og ammet i 6mnd. Skal jo høre med lege ang kosthold og næring, men ville bare høre om noen vet...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Folat er det viktigste du må fylle på med. Ellers er det vel jern som lettest kan bli "mangelvare". Ikke begynn med jerntilskudd uten at legen har sagt det, for mye jern er heller ikke bra. Vet ikke om du kan klare å bygge opp lager mens du er gravid, men du kan ihvertfall fylle på med det som babyen trenger slik at den ikke "tar" så mye av deg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Ok. Er jo jern(18mg) i pakken som kalles "gravid" men regner med det er ok uten å høre med legen? denne pakken med vitaminer er for de som planlegger eller som er gravid. Så er også anbefalt dose med folat i denne. Dersom jeg øker mengde med mat, spiser mye næringsfylt mat, og legger på meg.. kan jeg da komme på pluss siden igjen? at både jeg og babyen klarer oss bra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå