Gjest Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 30-40 grader finvask. Heng den opp for tørk.
Dronningen! Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Er det en håndbrodert eller masseprodusert skjorte?
Mor di! Skrevet 8. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2007 Det er en håndbrodert herreskjorte til rogalandsbunad...
Dronningen! Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Jeg har bomullsskjorte i bomull og tar den ALDRI i maskinen! Jeg koker opp vann i en stor kjele og tilsetter biotex hvit (pulver). Jeg lar den ikke koke, men lar skjorta ligger i vannet i et kvarter ca. Da blir skjorten hvitere og og man slipper slitasje fra vaskemaskinen. Skyll og heng opp på slike oppblåsbare kleshengere. Det er vel ikke brodert med farget garn på den?
sulle79 Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Skyll først opp i kaldt vann med blenda, vask deretter i varmt vann med blenda. Skyll godt. Er den brun i kragen, på armlinninger eller under armene smører du inn med sunlight-såpe (hard type - den gammeldagse) og vasker godt.
Mor di! Skrevet 8. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2007 ok, takk for hjelpen jenter! nå skal sambo få en ren og pen bunadsskjorte =)
Dronningen! Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Bare hyggelig.... Men her står alt du trenger å vite ang renhold. http://www.bunadraadet.no/bunadstell.htm Eller søk på vask av bunadskjorte, da kommer det opp mye! Var en utrolig fin bunad:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå