Gå til innhold

Er det fler som er sykmeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som jeg blir sykmeldt ut svangerskapet pga bekkenløsning.. Fryktelig kjedelig. Er det fler som er sykmeldte og hvorfor er dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 30% sykemeldt pga. bekkenløsning.

Er du 100% og hvorfor, klarer du ikke jobbe noe?

Skrevet

Ikke sykemeldt, men mottar svangerskapspenger.. Fryktelig kjedelig til tider.. Men det var jo for det beste..

Skrevet

Hvorfor mottar du svangerskapspenger nå? Jeg er også sykemeldt, men dette pga sykdom og ikke sv.skap...

Skrevet

Jeg er også sykemeldt pga bekkenløsning. Jobber i hjemmesykepleien, så det er ikke så ideelt å jobbe der. Vondt å komme seg inn og ut av bilen :-(

Skrevet

Hvor langt på vei er dere?

Jeg ble sykemeldt i forrige svangerskap, fra 6mnd, pga bekkenløsning og kynnere.

Er spent på om det blir det samme denne gangen.

Skrevet

Sykemeldt jeg også. Har en litt vrien livmor som truer med at den ikke vil være bebodd, og har litt blødninger innimellom.

Skal derfor ta det med ro og ikke gjøre anstrengende ting ("lett" når man har huset fullt av barn fra før, he he), så her blir det rolige dager framover!

Skrevet

Jeg er bare 16 uker på vei, men for mange år siden var jeg i en bilulykke der jeg brakk bekkenet mitt.

Skrevet

Er sykemeldt pga hyperemesis. Har bare vært sykemeldt i en uke å håper jeg kan jobbe litt til. Har ikke termin før i mai.

Skrevet

7 uken med sykemelding pga kvalme og masse oppkast her...men tror det skal gå ok å komme seg på jobb på mandag da. selv om det er tungt...

Skrevet

Jeg er 100% sykemeldt, og blir nok det resten av svangerskapet, er idag 14+6, så blir nok veldig kjedelig i lengden. Jeg er sykemeldt pga ryggen, og prøvde en periode med 50%, men da var jeg ikke menneske når jeg kom hjem fra jobben. Så til alles beste ble jeg sykemeldt 100% isteden.

Skrevet

Er 100% sykmeldt men med aktiv avtale med jobben. Jobber i barnehage og det er jo utrolig mye som ikke er så lurt å gjøre når jeg har vondt i bekkenet. Så nå kan jeg gjøre kose-tingene, administrative-ting, og litt diverse, pluss at jeg slipper å kjede vettet av meg hjemme. Også jobber jeg ikke fulle dager og hver dag da. Når man er aktiv så kan man også selv velge om man orker å gå den dagen, er jo egentlig fullt sykmeldt. Fungerer fin fint for meg hvertfall!

PS er 18 fullgåtte uker i morgen, og har vært sykmeldt en stund allerede!

Skrevet

Jeg er 50% sykemeldt pga bekkenløsning. Klarer heldigvis jobbe litt :-)

Skrevet

jeg er 15 uker.. og 100 % sykemeldt pga bekkenløsning. regner med å være det resten av svangerskapet ,...

Skrevet

Hei!

Jeg er i 17.uke og jobber også i barnehage. De siste dagene har korsryggen begynt å trøble seg og i dag har det vert skikkelig ille! Etter å ha gått mye på morgenen og formiddagen så begynte jeg å få sånne "elektriske støt"/vonde ilinger fra hoften og nedover høyre bein! Det varer bare noen sekunder, men er så intens vondt at jeg står og hyler! Så resten av dagen har jeg omtrent mått vokte hvert et skritt jeg tar, for hvis jeg snur meg litt for fort så er det "støt" å få... Hvordan opplever du dine bekkenplager?

Skrevet

100% sykmeldt og har vært det i 6 uker nå, pga høyt blodtrykk. Er i uke 24 nå. Og fikk klar beskjed fra legen på tirsdag at jeg ikke kom til å få jobbe noe mer i dette svangerskapet.. Litt kjedelig, men nå går det jo mot jul og litt mer og finne på. Samtidig som jeg kan kose meg med sønnen på 3 år som kan ha kortere dager i barnehagen.

Skrevet

er sykemeldt 100% pga bekkenløsning. har gått ett par uke 50% men det fungerte ikke i lengden. håper at vist jeg tar det me ro, kanskje jeg kan jobbe litt til før baben kommer. er uke 24 nu.

Skrevet

Jeg er 100 % sykemellt nå og har vært det noen uker. Har ikke kommet meg igjen etter en kraftig forskjølelse - er masse slapp og har nesten ikke krefter. Det begynner å bli bedre så jeg håper jeg er på jobb igjen om en ukes tid. Men da går nok ikke lenge før jeg må trappe ned noe pga bekkenløsning, sliter nå også, men siden jeg er hjemme tar jeg jo det med ro. Men merker det straks jeg gjør litt for mye - går heldigvis til behandling for det.

Skrevet

jeg har vært sykelmdt 100% siden uke 7, er i dag 14+1, ble sykemldt på grunn av sinnsykt kvalme og masse oppkast, jobber i tillegg med mat, pølser pizza og bakevarer, så det gikk jo ikke så bra med alle de luktene... håper kvalmen snart gir seg

Skrevet

Var sykemeldt med prolaps og nakkeplager da jeg ble gravid. Er mye bedre nå, men har fått bekkenløsning og prolapsen som har vært rolig i 5-6 mnd har beynt å krangle igjen.. så jeg må ta det helt med ro. Er innom på jobben innimellom da. Jobber egentlig på småbarnsavdeling i barnehage. Er 22 uker på vei nå. Ellers går jeg på behandling og "svømming" i terapi basseng.

Skrevet

hei hei.... du er nå hvertfall ikke alene...

jeg er i uke 17 og 100% sykemeldt pga bekkenløsning

Skrevet

Jeg er 16 uker og har vært sykm siden uke 7 i hovedsak pga en del blødninger, men har også vært veldig kvalm ...

Krysser fingrene for at alt blir så mye bedre nå som jeg er 16 uker (idag!!), og at jeg kommer meg tilbake i arbeid snart! Jeg kjeder meg hjemme...

Skrevet

Jeg ble 100% sykemeldt nå nettopp på grunn av hyperemesis og en kronisk tarmsykdom som er blitt aktiv selv på medisiner. Jeg er nå i uke 21.

Jeg syns i grunn det er deilig å kunne legge opp dagene etter formen min og ikke etter hva som må gjøres på jobben.

Skrevet

Er 100% sykemeldt jeg også pga bekkenløsning! :(

Ble sykemeldt 50% i uke 14 og holdt ut på jobben i 3 uker, ble etter det 100% sykemeldt fra uke 17 pga skrekkelige bekkensmerter!! :(

Ser ut som at jeg kommer til å bli det resten av svangerskapet og! :(

Jobber i barnehage forresten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...