Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Jeg har besluttet å skrive far ukjent på papirene til barnet mitt. Har mottatt barnebidrag fra staten hittil, må jeg betale det tilbake? Har tatt DNAtest og det kom negativt resultat, så da velger jeg å henlegge saken.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 saken til eldstemann min ble også henlagt, får fortsatt barnebidrag fra staten.
pøber´n & je Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Du får da bidrag fra staten, selv om du skriver ukjent far.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 jeg har ukjent far på papirene til dattern og får bidrag fra staten helt lovlig!
Gjest Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Åh, og jeg som trodde man ikke fikk det. Derfor jeg ikke skrev ukjent far. Nå angrer jeg veldig på at jeg ikke gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Åh, nå er det som om 150tusen kilo ble løftet av mine skuldre. Er min mor som var så overbevist om at man må betale tilbake alt, så jeg så liksom for meg at jg skulle sitte her med masse gjeld og alt var tragedie.. Hun mener at jeg ikke tar det riktige valget, men så lenge jeg VET at det er riktig for meg og barnet så driter jeg i hva andre sier..
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Man er like mye alene selv om far er ukjent Får bidrag fra staten du også ja:)
Leeloo76 Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 Med "far ukjent" får du faktisk fullt bidragsforskudd uavhengig av din egen inntekt, har du fått mindre frem til nå vil du få etterbetalt (det fikk hvertfall jeg, men vet ikke hvor langt tilbake de går, på oss ble det vel 11 mnd.) . Hvis du vet hvem faren er ville jeg likevel vurdert å føre ham opp senere (når barnet er blitt stort), ellers vil h*n gå glipp av evt. farsarv.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 Leeloo76 Du får ikke fullt forskudd selvom det er far ukjent. Samme regler gjelder. avhenngig av inntekt
Leeloo76 Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 Jeg fikk hvertfall den beskjeden, og jeg fikk etterbetalt ettersom jeg før saken ble henlagt fikk 75% i bidragsforskudd. Når saken ble henlagt fikk jeg forskjellen mellom 75% og 100% etterbetalt fra fødselen, ca 5000 kr. Det er jo mulig det er en inntektsgrense ett eller annet sted, men det er hvertfall ikke den samme som ellers.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 jeg får bare 50 % forskudd med far ukjent. Tjener for mye fikk jeg beskjed om.. 380.000
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 kan jeg spørre hvor mye dere får i bidrag med far ukjent? hører noen sier at man får mye mere bidrag om man fører opp far som ukjent?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. november 2007 #14 Skrevet 9. november 2007 jeg tror fult bidrag altså 100% er 1 250 uten at jeg tør og vedde hatten min på det. 75% tror jeg er 930.
Leeloo76 Skrevet 11. november 2007 #15 Skrevet 11. november 2007 Hmm, virker som om NAV har litt forskjellig praksis på dette gitt. Dette er hva som står på sidene deres: "Det kan utbetales fullt forskudd uten behovsprøving dersom: • farskapet til barnet ikke er fastsatt • barnet er adoptert og du er enslig adoptant • hvis den andre av foreldrene er død og barnet ikke har rett til barnepensjon • barnet bor alene eller sammen med en annen enn foreldrene" Men det står også kan, ikke skal, så da er det vel etter skjønn da. Jeg tjener hvertfall mer enn 143201 i året, som er grensen for 100%. Fullt bidrag er 1270, 75% er 950.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #16 Skrevet 11. november 2007 At man får MYE mer i bidrag enn med kjent far er vel en liten overdrivelse, ikke noe å spekulere seg rik på hvertfall. Ville absolutt heller hatt en BF å sette opp enn 100% bidragsforskudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå