ramløsa- nok en gang Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Jeg får to timer ammerfri daglig og er interessert i andres erfaringer om hvordan tiden brukes best mulig. Komme sent og gå tidlig? Hva med pumping midt på dagen? Må si det er lite fristende å ta en pumpeøkt mellom møter etc, men hvis det må til for å holde produksjonen oppe... Ser det ikke som alternativ å slutte å amme nå, småen er seks mnd når pappaen tar over permisjonen. Takknemlig for svar!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Har ikke begynt å jobbe enda, men begynner om noen uker når hun er 7.5 mnd. Vet det er noe som heter ammefri men det kan jeg nok bare glemme. Jobber i en liten privat bedrift med bare menn - og vet at jeg vil bli tilsidesatt hvis jeg kommer med noe sånt. Men jeg har tenkt å pumpe så lenge det trengs - blir slitsomt å snike meg ut mellom møter og sånt, men de klarer det jo i månedsvis i utlandet. Har kjøpt et superhandy "on the go"-sett fra avent: http://www.amazon.com/Philips-Avent-Isis-Go-Set/dp/B000056HNZ
ramløsa- nok en gang Skrevet 8. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2007 Takk for svar. Kleint at det er så vanskelig for mange å få gehør for rettighetene sine på dette punktet, poenget er jo å få til en god start for den oppvoksende generasjon. Går ut fra at mange av mennnene i den lille bedriften også har barn.. Jeg er "heldig" med dette i og med at jeg jobber i en større offentlig bedrift, og skjønner jo at jeg ikke har så stor utfordring sammenliknet med deg og endel andre. Men tar gjerne i mot flere svar hvis noen har likevel, altså
Mia_I Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Dytter på denne, jeg lurer også... Vår lille kommer til å være 8 mnd når jeg starter, og lurer på hvor mange ganger om dagen det er vanlig å amme da. Holder kanskje med morgen, ettermiddag og kveld - evt med mme sammen med grøten på formiddagen - hvis det ikke er nok med bare vann da?
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Jeg skal begynne å jobbe over nyttår og vesla er da 5 måneder. Pappen skal ta over permisjonen. Jeg spurte hs hvordan jeg skulle gjøre dette i og med jeg fullammer. Hun sa jeg skulle begynne med grøt i 4 mndr alder, ikke gi mme bare som tillegg. Samtidig sa hun at hun kunne skrive attest til min arb.giver at jeg ammer, for man har krav på to timer ammefri hver dag. Jeg tenkte jeg skulle jobbe fra halv åtte til halv to hver dag. Da blir det pupp til vesla før jeg drar på jobb, grøt ved 11 tia og pupp ved to tia. Jeg vet ikke om dette er nok, men vi finner nok en rutine.... Høres det helt fjernt ut?
ramløsa- nok en gang Skrevet 9. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2007 Nei, høres slett ikke fjernt ut. Bra å være hjemme igjen så tidlig. Attest, ja, det har jeg ikke tenkt på, får spørre ved neste kontroll. Takk for svar
Gutt 2010 + jente 2007 Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Jeg har akkurat begynt å jobbe, snuppa er 7mnd. Jeg jobber bare 2 dager i uken da, men slik gjør jeg det. Ammer rett før jeg drar på jobb, og igjen med en gang jeg kommer hjem. Pumper ikke på jobben. Jobber fra 08.30 - 14.30. Spurte HS om dette var nok væske / melk, og hun sa at så lenge pappa`n gir vann til måltidene hun får så skulle det holde, slik at vi ikke behøvde å begynne med mme. ( hun spiser grøt og middag mens jeg er på jobb )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå