Gå til innhold

Mannen min blir så fort sur:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig hjertesukk herfra..

Mannen min er virkelig verdens beste mann, men det er et problem som jeg føler er STORT og gjør meg skikkelig trist og lei.

Når han er stresset eller sliten, er han skikkelig sur i tillegg...han sier at han vet det virker slik, men at det er bare noe jeg må godta. Problemet der er bare at han ikke lar det stoppe bare med meg, han blir mutt og stille...og om vi tilfeldigvis har besøk eller er ute blandt folk fremstår han som skikkelig gretten:(

I tilegg blir han fort sur på ordentlig, han kan reagere på det iallefall jeg syntes er små detaljer..Han innrømmer innimellom at det er smått det han reagerer på, men absolutt ikke når vi er oppe i situasjonen.

Han blir faktisk så sur at han kan legge på røret, eller stikke ut av huset om jeg har noe jeg vil diskutere...jeg får liksom ikke kommet frem med hva som er viktig for meg! Merker hans reaksjoner på ting gjør redd for å ta opp event problemer, eller stå på mitt.

Jeg har prøvd å sette hardt mot hardt, prøvd å la være å bry meg om han stikker av eller legger på...men han er så sta at jeg føler han aldri ville gitt seg:( Så det blir alltid jeg som kommer "krypende" til slutt.

Nå har han ikke stukket ut av huset på en stund, jeg har lært meg til å stoppe diskusjonene for det skjer!

Vi har barn fra før + at jeg er gravid nå, og jeg merker jeg tar mer på vei nå enn før jeg ble gravid. Jeg blir fortere sliten og trist av dette!

Trenger noen råd og tips til hvordan å kunne løse dette, om det går an å løse da?

Han er helt super på alle andre områder, omtenksom, varm, snill og verdens beste pappa.

Det jeg er mest redd for er vel egentlig at det er det at han holder på å miste følelsene han har for meg, at det er derfor han reagerer slik på det jeg gjør feil. Han sier han elsker meg like mye enda, men jeg blir redd likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vel ikke akkurat noen råd til deg, men jeg føler meg litt i samme båt. Samboer jobber 3 skift og er ofte uopplagt og sliten og dette går veldig utover meg. At jeg er gravid og sliten og kanskje trenger litt ekstra en gang i blant bryr han seg lite om. Han stikker ikke av slik som din mann, men enten går han å legger seg, ellers er han pottesur helt til jeg kommer krypende og ber om unnskyldning og spør om vi kan være venner igjen. Har prøvd det meste jeg også, men en gang jeg bare prøvde å stå på mitt og fortsette å være litt sur for å se om han ga seg, endte det opp med at vi krangla i flere dager helt til jeg ga meg. Aner heller ikke helt hvordan jeg skal takle dette videre, og på dette tidspunktet (forhåpentligvis litt hormoner som tenker for meg) er jeg inne på tanken om at dette ikke går mye lenger....

Skrevet

Han høres ut sånn som jeg er når jeg har eggløsning eller i forkant av mensen + når jeg er møkksliten etter 11timers arbeidsdag. Da tåler jeg ingenting av "kommentarer", motgang eller smerte og reaksjonen kan være alt fra å legge på røret til å sprutgrine.... Kunne forsåvidt skyldt på hormoner, men blir jo også sånn når jeg er sliten. Merker at det er tåpelig, men klarer ikke snu når ting først har sklidd ut... Og jeg vet jeg er grusom å leve med i de periodene. Og jeg har virkelig prøvd å handle motsatt, og er ikke problemet (hormoner eller stress) så kraftig går det som regel greit, men er det noe som stikker litt dypere/har vart lenge bør jeg helst bare være alene til det har gått over.

Ikke noe å gjøre med stressnivået hans? Er det jobben som gjør det eller er det bare en del av det? For å unngå toppene?

Skrevet

Takk for flotte svar begge to:)

Godt å se at man ikke er alene om problemet iallefall!

Får kanskje hjelpe han å stresse ned litt, han går på skole og i tillegg stiller han opp 100% for både meg og ungene..så han er virkelig god også!

Skrevet

Jeg tror i alle fall ikke at "raserianfallene" nødvendigvis betyr at han er mindre glad i deg altså - det gjør det ikek for meg ifht gubben min i alle fall :o) Men det betyr jo ikke at man skal akseptere all slags oppførsel!

Gjest renate&nydelige christina
Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert slik oppførsel!

Alle er vel trøtte og sure noen ganger...men og stikke av/henge på røret...er bare og strø salt i såret..!

Enten må du sette deg ned og prate skikkelig alvor med han, eller så bør dere kansje dra i fam.terapi slik at han kan lære seg og kommunisere.

Skrevet

jeg vet ikke om du har lest inlegget mitt litt lenger ned her ang arbeidsfordeling hjemme. Men greia er at jeg og sambo har hatt en heftig krangle i dag siden jeg mente han kunne kjøre dattera vår i barnehagen i dag så jeg kunne få sove litt, er sm 2 dager i uka pga av slitenhet. Jeg kjørte henne på mandag. Han ble pottesur og mente at dette kunne jeg gjøre da jeg faktisk har fri og kan skulle på jobb kl 14. Det endte opp med at jeg sto på mitt, han måtte opp halv 9. han har vært pottesur resten av dagen siden han var oppe til langt på natt i går, og enden på visa nå er at han ligger g sover og IKKE GIDDER å dra på jobb. Jeg er så flau.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...