Gå til innhold

noen synspunkter på dette (ang arb.fordeling hjemme)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nr 2, i dette sv.skapet har jeg vært utrolig sliten og gått på en smell flere ganger. Startet med å være 20% sm, men etter et par uker foreslo sjefen min at jeg faktisk burde øke til 40% for hun så at jeg ikke klarte jobben min (ped.leder i bhg) så nå går jeg 2 dager hjemme, eller har fri to dager som sambo mener. Dattera vår på snart 2 år, går i barnehagen. Dilemmaet som har skapt en kjempe krangel her i gården er at jeg mener at sambo som jobber 3 skift (06-14, 14-22 og 22-06) kan stå opp tidlig en av de dagene han jobber 14-22 og kjøre snuppa i bhg, slik at jeg kan få sove ut. Den andre dagen tar jeg selv. Vi deler også helgene opp slik, en dag hver. Men han blir kjempesur og mener at siden jeg har fri og han faktisk skal på jobb den dagen skal han få sove til han våkner. Når han jobber kvelden ser han jo ikke dattera si hele uka, han sitter oppe til langt på natt, sovner på sofaen og sover halve dagen før han drar på jobb. Ikke noe ansvar for noen ting. Er det jeg som er urimelig som krever at han må ta litt ansvar den ene dagen i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er jo sykemeldt. du har jo ikke fri, du er hjemme for å HVILE!

du får penger for å slappe av, han får penger for å jobbe.

Det er ikke bare han som har rett på å sove ut.

du skal jo slappe av, er jo derfor du er sykemeldt!

ellers kunne du jo like godt gått på jobb i samme slengen...

Skrevet

Synes ærlig talt at han burde gjøre det begge dagene. Ikke sunt å snu døgnet bare fordi han skal jobbe til kl 22... Og når han kommer hjem igjen etter å ha levert henne kan han ta noen timer husarbeid før han går på jobb. Det hadde sikkert 99% av alle kvinner gjort. Skjønner ikke hvorfor mennene alltid skal unnslippe! Nei, du får ta et intensivkurs på ham nå før nr 2 kommer så du slipper å bli helt utslitt. Lykke til:=)

Skrevet

jeg syns du har vært uheldig med valg av ektemann............................

Skrevet

Jeg synes han skal ta begge dagene, det er en grunn til at du er sykemeldt.

Skrevet

Han burde med glede ta en dag, og for å være snill tilby seg å ta begge. Du er syk, ikke hjemme for å kose deg. Enkelte menn tror visst at en voksende mage er alt som skjer i et svangerskap. Ta ham med på kontroll neste gang, kanskje det hjelper om legen forteller ham at du trenger hjelp og avlastning.

Synes det er frekt av menn å få gravide koner/kjærester til å slave for seg. De burde heller legge seg ekstra i selen (vaske litt, lage noen middager osv) slik at graviditeten blir lettest mulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...