Gå til innhold

stripping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg litt her? Jeg har begynt å få høyt blodtrykk og legen snakket om at de ville forsøke å strippe meg for å få igang fødsel.

Syntes det var litt pinlig å spørre, og om man søker på internett på stripping, så får jeg jo ikke akkurat opp det jeg leter etter...

Så dersom noen kan forklare meg hva det går ut på, om det gjør vondt og hvordan det fungerer (og om det pleier å fungere) så skulle det vært veldig fint. Er så greit å vite hva som skjer før det skjer..

Tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 andre
Skrevet

Hvis livmorhalsen har begynt å flate ut, kan man strippe. Må altså være modent. Lege /jordmor bruker to fingre til å løsne livmortappen / åpningen fra fosterhinnen - noe som hos mange fører til økte kynnere / rieaktivitet. Kommer helt an på hvem du spør. Noen synes det er veeldig ubehagelig og vondt, andre ikke. Jeg ble strippet sist - 11 dager over termin. Var moden med 1 cm åpning. Syntes det var vondt. Fikk rier, men bel satt igang 15 dager over termin. Hadde da tre cm åpning, så det holdt at de tok vannet for å sette igang fødselen. Er usikker på om det hadde modnet så mye av seg selv, men slik fårman aldri svar på.....

Hadde takket jaen gagn til, i håp om at det har noe for seg.

Lykke til!! =)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen det var godt å få svar : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...